رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور در همدان
کد خبر: 3956621
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور در همدان

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان همدان از برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته استانی دفاع مقدس در همدان خبر داد و گفت: امروز دهم اسفندماه از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور در باغ‌موزه دفاع مقدس همدان رونمایی می‌شود.

رونمائی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور در همدانحسن بهادری، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته استانی دفاع مقدس گفت: رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور در باغ‌موزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های هفته استانی دفاع مقدس است که امروز دهم اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: توزیع بسته‌های مؤمنانه، برگزاری ۱۰۰ مورد یادواره مجازی شهدای دفاع مقدس در استان، تجلیل از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره تمدن‌سازی دانش‌آموزی، اجرای ۲۰ مورد سرود خیابانی و پویش مجازی با هشتگ گروه ابوذر شهید هاشمی و شهید قهاری از جمله این برنامه‌هاست.

بهادری ادامه داد: یادواره شهید قهاری و شهید سلگی نیز از برنامه‌های هفته استانی دفاع مقدس است، کتاب‌های «نیم پلاک برگشتی» و کتاب «قرار عاشقانه‌ها» در رابطه با شهدا رونمایی می‌شود رزمایش طرح ثامن در زمینه بصیرت‌افزایی در کارهای فرهنگی نیز با حضور مسئولین انجام می‌گیرد.

وی از افتتاح اردوگاه کمپ ترک اعتیاد نهاوند در استان خبر داد و گفت: سوله‌های اشتغال این اردوگاه تکمیل شده و به افتتاح می‌رسد، بازخوانی نقش اصناف و اقشار مختلف جامعه از جمله طلاب، دانش‌آموزان، کارمندان، کارگران و... در زمینه دفاع مقدس در قالب برنامه‌های خط مقدم، معبر چهلم، برنامه‌های صبح الوند و موج مهربانی به‌صورت مستند بازخوانی خواهد شد.

بهادری از برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: غرس ۳۰۰ مورد درختکاری نیز در مزار شهدا در شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج یادآور شد: بازخوانی عملیات والفجر ۲ و بازخوانی نقش استان و شهدای استان در این عملیات، انتشار وصیت‌نامه شهدا در فضای مجازی، پخش زنده مستند صداوسیما و پخش سوژه‌های خبری موفق از ایثارگران و رزمندگان و نقش خانواده‌های معلولان و جانبازان در دفاع مقدس، تبیین نقش نیروهای مسلح استان همدان در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب همه استان‌ها یک هفته به‌عنوان هفته استانی دفاع مقدس را برگزار و طی آن برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند که چهل و سومین هفته دفاع مقدس استانی در کشور از نهم تا ۱۵ اسفندماه در همدان برگزار می‌شود.

بهادری در پایان به بیان اهداف برگزاری هفته استانی دفاع مقدس پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس بزرگداشت مقام ایثار و شهادت و جهاد و تبیین نقش همه مردم در دفاع مقدس تبین ترویج فرهنگ انقلابی، ولایتمداری مقاومت و ایثار و بیان نقش و اهمیت دفاع مقدس به‌عنوان درخشان‌ترین قطعه تاریخ چند هزار ساله ایران از اهداف برگزاری این هفته است.

انتهای پیام
captcha