به دنبال وحدت رویه در ریل‌گذاری برای کرسی‌های آزاداندیشی هستیم
کد خبر: 3956694
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

به دنبال وحدت رویه در ریل‌گذاری برای کرسی‌های آزاداندیشی هستیم

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: به دنبال ایجاد وحدت رویه در زمینه ریل‌گذاری و قانون نویسی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی هستیم.

به دنبال وحدت رویه در ریل‌گذاری برای کرسی‌های آزاد اندیشی هستیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین کندری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، در نشست با مسئول کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه علمیه قم ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: ماده واحده مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اعتبار و نحوه اعطای امتیاز علمی به حوزه علمیه خراسان ابلاغ شده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در جلسه شورای عالی حوزه علمیه خراسان مطرح شد، بحث آیین نامه‌نویسی و تنظیم مقررات دقیق برای برگزاری کرسی آزاداندیشی در این حوزه بود و از این‌رو ما خواهان استفاده از تجربیات حوزه‌های علمیه در مواجه با مسائل مرتبط با آیین‌نامه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه هستیم.

کندری با بیان اینکه هدف حوزه‌های علمیه خراسان و قم، واحد بوده و آن هم ارتقاء سطح دانشی و بینشی و ارزشی این نهاد است، یادآور شد: به دنبال ایجاد وحدت رویه در زمینه ریل‌گذاری و قانون‌نویسی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی هستیم.

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین نصرتی، مسئول کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه علمیه قم در ادامه این نشست گفت: تاکنون ۲۵۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه قم برگزار شده و به اتمام رسیده‌اند و تعداد زیادی کرسی نیز به صورت نیمه تمام هستند، اما متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی به وجود آمده، قریب سه ماه است که کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه قم تقریبا غیر فعال شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در ۱۶ استان، شوراهایی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تشکیل شده است، گفت: آیین‌نامه‌ها و گواهی‌ها به صورت متمرکز در کمیته مرکزی کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه قم تنظیم می‌شوند، اما سایر مسائل مرتبط به این کرسی‌ها به خود مراکز و استان‌ها واگذار شده‌اند.

مسئول کمیته مرکزی کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه علمیه قم اظهار کرد: باید در کرسی‌های آزاد اندیشی سهولت در اجرا را در نظر بگیریم و سخت‌گیری‌هایی را که در کرسی‌های نظریه‌پردازی وجود دارد را نیز در مورد آن‌ها به کار نبریم.

انتهای پیام
captcha