آموزش مجازی قرآن به 30 هزار فراگیر بحرینی طی 2020
کد خبر: 3956738
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

آموزش مجازی قرآن به 30 هزار فراگیر بحرینی طی 2020

اداره امور قرآن کریم بحرین طی سال 2020 با توجه به شرایط شیوع کرونا، کلاس‌های قرآن مجازی مختلفی برای آموزش به 30 هزار فراگیر بحرینی برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، اداره امور قرآن وابسته به وزارت امور اسلامی و اوقاف بحرین، طی سال 2020 برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی در راستای خدمت به قرآن کریم، در شرایط شیوع بیماری کرونا برگزار کرده است که از آن جمله می‌توان به ادامه کلاس‌های آموزشی قرآنی، جلسات قرآن، برپایی مسابقات و برنامه‌های قرآنی اشاره کرد. این فعالیت‌ها با استفاده از فناوری آموزش مجازی برای حفظ سلامتی قرآن‌آموزان و معلمان قرآن برگزار شده است.
 
تعداد مراکز حفظ قرآن که مجوز فعالیت در شرایط کرونا را داشتند، تا پایان نوامبر 2020، 286 مرکز و حلقه قرآنی بوده و شمار افرادی که به صورت داوطلبانه در این مراکز خدمت می‌کردند به 300 نفر رسیده است که به 30 هزار قرآن‌آموز دختر و پسر حفظ را آموزش می‌دهند.
 
به دنبال شیوع بیماری کرونا و تغییراتی که این بیماری بر فعالیت‌های مختلف تحمیل کرد، اداره امور قرآن بحرین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی اقدام کرد که بیش از 93 درصد از معلمان مرد و زن مراکز قرآنی، در این کارگاه‌های مجازی به آموزش قرآن‌آموزان مشغول بودند.
 
این اداره همچنین دوره‌های آمادگی برای شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی بین‌المللی از طریق فضای مجازی برگزار کرد تا متسابقان بتوانند محفوظات خود را یادآوری کنند.
 
در خصوص مسابقات قرآنی محلی نیز اداره امور قرآن بحرین راهنمایی برای توسعه سازوکار اجرای مسابقات محلی قرآن که از سوی مراکز و مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود، تهیه کرده و به این وسیله 30 مسابقه قرآنی محلی از جمله 19 مسابقه مجازی در طول سال 2020 میلادی برگزار کرد.
انتهای پیام
captcha