گلایه استاندار مرکزی از فعال نبودن مجمع خیرین مسجدساز
کد خبر: 3956826
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶

گلایه استاندار مرکزی از فعال نبودن مجمع خیرین مسجدساز

استاندار مرکزی با بیان اینکه از مجمع خیرین مسجدساز در استان برخوردار نیستیم گفت: تشکیل این مجمع با هدف‌گذاری سودمند و با همکاری ستاد و دبیرخانه شورای اقامه نماز و استانداری مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی،عصر روز گذشته، 10 اسفند در جلسه شورای اقامه نماز استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: برگزاری نماز جماعت، افزایش نماز در ادارات، توجه ویژه به مساجد و فعالیت‌های آنان جزو وظایف مهم شورای اقامه نماز است. مساجد تنها محل برگزاری نماز و مناسبت‌های مذهبی و دینی نیستند، بلکه می‌توانند پایگاه اجتماعی و سیاسی باشند.

وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت مساجد به بسیاری از نیازها می‌توان پاسخ داد، در این یک سالی که بیماری کرونا بر جامعه حاکم شده است مساجد نقش به سزایی در کمک به افراد نیازمند و آسیب‌دیده از بیماری کرونا در قالب کمک‌های مؤمنانه داشتند.

آقازاده ادامه داد: مساجد در دوران بیماری کرونا تعطیل نبودند و به عنوان قرارگاه شهید سلیمانی فعالیت می‌کردند و سپاه، بسیج، هیئت امنای مساجد و اهالی محلات در طرح شهید سلیمانی با همت والای خود در کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا توفیقات خوبی را کسب کردند.

وی بیان کرد: هنوز از مجمع خیرین مسجدساز در استان برخوردار نیستیم و تشکیل این مجمع با هدف‌گذاری سودمند و با همکاری ستاد و دبیرخانه شورای اقامه نماز و استانداری مرکزی در دستور کار این شورا قرار می‌گیرد تا به کمک این مجمع کمک‌های خیرین را به صورت متمرکز پیش ببریم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اجلاسیه سالانه شورای اقامه نماز اواخر اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاسیه از فضای معنوی و مذهبی مساجد و در کنار آن از ظرفیت‌های محلات و نسل‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

آقازاده تصریح کرد: در ساخت شهرک‌ها باید فضای عمومی و مذهبی دیده شود، احداث مساجد در نخستین فرصت با محوریت معاونت عمرانی، راه و شهرسازی، شهرداری و دبیرخانه شورای اقامه نماز انجام می‌شود. کارکنان و کارمندانی که به اقامه نماز اهمیت می‌دهند بدون شک در سایر امور خود نیز دقیق و منظم هستند و در این زمینه شورای اقامه نماز نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: ادارات اجازه فسخ قرارداد با ائمه جماعات در ایام کرونا را ندارند زیرا وظیفه سازمان تمدید قرارداد است و به تعطیلی ادارات و کرونا مرتبط نیست. زیرا هزینه حق‌القدم تنها هدیه ناقابلی است که بابت کار ارزشمند ائمه جماعت تقدیم می‌شود.

آقازاده تصریح کرد: کف هزینه حق‌القدم ائمه جماعات 800 هزار تومان است و دستگاه‌ها و ادارات موظف به پرداخت آن هستند و تا پایان امسال مشکل 43 ائمه جماعت برطرف می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و در سال آینده نیز ائمه جماعات از همان ابتدای سال باید قرارداد ببندند.

برگزاری اجلاسیه استانی نماز تا پایان اسفند سال 99

حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان، به ارائه گزارش از مصوبات جلسه قبل پرداخت و اظهار کرد: رسیدگی به شهرک‌های بدون مساجد در پنج شهرک حمید، شهرک امین، جنوب شهرک مشاور، انتهای کوی علم‌الهدی و فاز 3 هپکو جزو مصوبات جلسه پیش است و شهرک‌هایی که از نظر وجود مجتمع‌های مسکونی و تراکم جمعیت از اهمیت بالایی برخوردارند در اولویت هستند.

وی اظهار کرد: با اداره کل راه و شهرسازی جلساتی در خصوص اختصاص زمین برای ساخت مسجد در مناطق فاقد مسجد انجام شده و 2 نقطه نیز برای احداث مسجد در شهرک‌های امین و الهیه واگذار شده است. در ادارات استان مرکزی 143 نماز جماعت برگزار می‌شود که 43 نفر از ائمه جماعات در بخش قرارداد با مشکلاتی مواجه هستند.

رودبارانی ادامه داد: ششمین اجلاسیه نماز اواخر اسفندماه در سالن غدیر استانداری تحت عنوان پیوند نماز، خانه و مدرسه برگزار می‌شود و در همین راستا از 3 استاد مرکز تخصصی نماز دعوت به عمل آمده و در طی سه هفته به صورت روزانه 3 نشست برای مدیران، دانش‌آموزان پسر متوسطه و دانش‌آموزان دختر برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: 54 برنامه قبل از برگزاری اجلاسیه که این هفته آخر برنامه‌هاست به صورت مجازی و در شبکه‌های شاد برگزار می‌شود و امیدواریم اجلاسیه نماز امسال نیز مانند سال پیش به نحو احسن برگزار شود.

انتهای پیام
captcha