ضرورت تربیت نیروی متعهد به اخلاق و دین در گام دوم انقلاب
کد خبر: 3957567
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
مدیر پذیرش حوزه‌ علمیه خراسان اظهار کرد:

ضرورت تربیت نیروی متعهد به اخلاق و دین در گام دوم انقلاب

مدیر پذیرش حوزه‌ علمیه خراسان گفت: تربیت نیروهایی متعهد به اخلاق و دین در عرصه‌های گوناگون نظام، جامعه و بین‌الملل نیازمند پذیرشی هدفمند برای کسب نتیجه مطلوب است.

ضرورت تربیت نیروی متعهد به اخلاق و دین در گام دوم انقلاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به‌ نقل از حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام جعفر ریحانی، مدیر پذیرش حوزه‌ علمیه خراسان، با اشاره به آغاز نام‌نویسی پذیرش این حوزه علمیه اظهار کرد: در تحقق گام دوم انقلاب، جوان انقلابی باید بیش ‌از پیش دانا و آگاه دارای شایستگی علمی و مهارتی و متعهد به اخلاق و دین باشد که تربيت اين قشر تأثيرگذار در اين برهه حساس، بر عهده مراكز آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و به ویژه حوزه‌علمیه است.

وی افزود: در اين راستا، حوزه علميه كهن خراسان در جهت تحقق اهداف بيانيه گام دوم انقلاب و عدم کثرت‌گرایی و با هدف نخبه‌گرایی و پذیرش کیفی از جوانان مؤمن، انقلابی و نخبه طلبه می‌پذیرد.

ریحانی گفت: تربیت نیروهایی مخلص و پاسخگو در عرصه‌های گوناگون نظام، جامعه و بین‌الملل به پذیرشی هدفمند نیاز دارد، تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر پذیرش حوزه‌علمیه خراسان در ادامه به شرايط عمومی برای داوطلبان ورود به حوزه‌علمیه خراسان اشاره و خاطرنشان کرد: التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران و ولايت مطلقه فقيه، برخورداری از صلاحيت‌های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سياسی، داشتن تابعيت جمهوری اسلامی ايران، برخورداری سلامت و توانايی جسمی و سلامت روانی و متعهد شدن به رعايت مقررات حوزه علميه خراسان از جمله شرایط است.

وی با بیان اینکه داوطلبانی که می خواهند جهت تحصیل به حوزه بیایند علاوه بر شرایط عمومی بایستی انگيزه قوی برای فراگيری علوم دينی داشته باشد، گفت: استعداد فراگیر و توانایی لازم برای تحصیل از دیگر شرایطی است که می بایست برای طی کردن این مسیر علمی مقدس و انجام رسالت حوزوی، دارا بود.

ریحانی ابراز کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام برای پذیرش 15 اردیبهشت‌ماه 1400 و آزمون پذیرش حوزه هم 31 اردیبهشت است و متقاضیان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره 05132008200 تماس گیرند و یا به پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.ir و یا کانال پذیرش این حوزه به نشانی https://eitaa.com/pazireshkh در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha