استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مخاطبان به دلیل حضور بارگاه مطهر امام رضا(ع)
کد خبر: 3958224
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳

استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مخاطبان به دلیل حضور بارگاه مطهر امام رضا(ع)

قائم مقام صداوسیمای مرکز خراسان رضوی گفت: مخاطب ما در هر نقطه از استان و حتی در سطح کشور، به دلیل حضور بارگاه مطهر امام رضا(ع) باید بتواند از ظرفیت‌های موجود استفاده کند.

استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مخاطبان به دلیل حضور بارگاه مطهر امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا ابوترابی بیناباج قائم مقام صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، امروز 17اسفندماه، شصت‌و‌نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان مشهد که با موضوع بررسی نقاط کور و دریافت برخی از شبکه‌های صداوسیما در نقاطی از شهرستان و بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی و سالن‌های مطالعه سطح شهرستان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان رسانه دیداری و شنیداری، یکی از مواردی که برای ما مهم است، این موضوع است که مخاطب ما در هر نقطه از استان و حتی در سطح کشور، به دلیل حضور بارگاه مطهر امام رضا(ع) بتواند از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و این موضوع وظیفه ما را نیز سنگین‌تر کرده است، ما برخی مشکلات و دغدغه‌هایی داریم که ما را در خصوص پوشش صددرصدی دچار مشکل کرده است.

وی افزود: بخش اعظم مخاطبان ما مخاطبانی از شهرستان‌ها و روستا‌ها هستند و به‎همین دلیل دو برنامه تخصصی در حوزه روستا و کشاورزی را داریم که جزو برنامه‌های موفق کشوری است و هرسال جزو برنامه‌های شاخص مراکز صداوسیما است که می‌توان به عنوان مثال از برنامه «نسیم آبادی» نام برد.

قائم مقام صداوسیمای مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با اعتیاد، برنامه‌‌ی «فردای بهتر» را با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه‌های خود داریم و برنامه‌های «اشاره» و «گزارش ۵» نیز در موضوع فرهنگ‌سازی در برنامه‌های ما وجود دارد. اما ما باید یک هم‌افزایی فرهنگی در استان داشته باشیم و نمی‌توان همه چیز را از یک دستگاه مطالبه کرد. اکنون در بحث فرهنگ‌سازی همه‌چیز را نمی‌توان همه‌چیز را از صداوسیما خواست، البته ما مسئولیت خود را می‌پذیریم اما زیرساخت‌های برخی موضوعات باید از سوی نهادهای دیگر به وجود بیاید.

ابوترابی در خصوص پوشش‌دهی نقاط کور روستایی و نقاط فاقد آنتن‌دهی سیما بیان کرد: در خصوص پوشش‌دهی مکاتبات زیادی با استانداری صورت گرفته است. اکثر روستاها زیر ۳۰۰ نفر جمعیت دارند و پوشش‌دهی هرکدام از این روستاها حدود ۵۰۰ میلیون هزینه می‌برد و باید استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط اعتباراتی را در اختیار ما قرار دهد تا به صورت تقسیم‌بندی ۵۰درصدی کار را پیش ببریم. اگر همکاری های لازم صورت بگیرد، نهایتا بین ۲ تا ۴ ماه مشکلات برطرف می‌شود و خود ما نیز این دغدغه را داریم که این مسئله هرچه زودتر رفع شود.

در ادامه این نشست، رحیمی سرپرست معاونت صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: تا کنون ۳۰۰ ایستگاه در داخل استان فعال است و پوشش بالغ بر ۹۷ درصد در استان وجود دارد. به عنوان مثال ایستگاه ثامن‌الائمه مشهد که در جاده کلات قرار دارد، ۵۰ درصد جمعیت استان را پوشش می‌دهد. هرچقدر تلاش کنیم، باز هم برخی روستاها وجود دارند که در نقاط پوششی ایستگاه ها قرار نمی‌گیرند و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند و باید برای آن روستاها کارشناسی مجزا صورت گیرد تا به صورت ویژه برای چند روستای مجاور یک ایستگاه زده شود. با توجه به هزینه‌های بالایی که وجود دارد، هر ایستگاه حدود ۵۰۰ میلیون هزینه دارد. ما ۱۳۰ روستا را داخل استان شناسایی کردیم و امیدوار هستیم که با پیگیری‌های اعضای شورای شهر و حمایت‌های استانداری بتوانیم به صورت مشارکتی دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام
captcha