اعلام برنامه‌های نیمه شعبان بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در خراسان رضوی
کد خبر: 3958381
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

اعلام برنامه‌های نیمه شعبان بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در خراسان رضوی

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در خراسان رضوی برنامه‌های این نهاد برای بزرگداشت نیمه شعبان در استان را اعلام کرد.

برنامه‌های نیمه شعبان بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجعفر موسوی‌نسب، رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در خراسان رضوی در نشست خبری بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) که امروز، ۱۸ اسفندماه، در مشهد برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل این بنیاد، اظهار کرد: این بنیاد در سال ۱۳۷۹ و به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در راستای ایجاد یک مجموعه علمی با محوریت معرفی معارف مهدویت و پاسخگویی به شبهات و پرسش‌های مرتبط، طبق فرمان مقام معظم رهبری تأسیس شد و از آن زمان تاکنون در همه استان‌های کشور در راستای ترویج معارف مهدویت فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این مرکز حدود ۸۰ نفر کارمند به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند و هیچ فعالیت اقتصادی در این بنیاد انجام نمی‌شود. با این حال کتابخانه تخصصی این مجموعه با حدود ۷۰۰۰ جلد کتاب با موضوع مهدویت در دسترس تمام علاقه‌مندان و دانشجویان است. همچنین این بنیاد از طریق کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها در طول سال اقدام به برگزاری فعالیت‌های مختلف در راستای رسالت مجموعه می‌کند.

رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در خراسان رضوی با اشاره به این‌که «در تقویم سال آینده دو نیمه شعبان داریم»، تصریح کرد: با توجه به این شرایط در تلاش هستیم تا در طول سال با همکاری سایر ارگان‌ها مانند آستان قدس رضوی، دانشگاه‌ها، سازمان امور مساجد، حوزه‌های علمیه، رسانه‌ها و همچنین در سطح بین‌المللی از طریق همکاری با مجموع «جامعة‌المصطفی»، در کشورهای همسایه مانند افغانستان و پاکستان فعالیت داشته باشیم و فعالیت‌ها فقط محدود به دهه مهدویت نباشد.

موسوی‌نسب با اشاره به این‌که «برنامه‌های ما از روز ۲۹ اسفند سال جاری و مصادف با سال‌روز میلاد امام سجاد(ع) آغاز خواهد شد»، به بیان عناوین انتخابی برای روزهای دهه مهدویت پرداخت و گفت: برنامه‌ها از ۲۹ اسفند سال جاری با عنوان «دعا، معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور» آغاز خواهد شد، همچنین فعالیت‌ها در روز دوم با عنوان «مواسات و هم‌دلی برای ظهور»، در روز سوم با عنوان «ظهور، بهار جان و جهان»، در روز چهارم با عنوان «معرفت، تربیت نسل منتظر و اضطرار به حجت»، در روز پنجم «ولایت فقیه، تمدن سازی و آمادگی برای ظهور»، در روز ششم با عنوانی مرتبط با شعار سال که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال اعلام می‌شود، در روز هفتم و مصادف با میلاد حضرت علی‌اکبر و روز جوان، با عنوان «جوان، تمدن اسلامی و آمادگی برای ظهور»، در روز هشتم با عنوان «سلامت، خانواده، سبک زندگی و آمادگی برای ظهور»، در روز نهم با عنوان «انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی ظهور» و در روز دهم با عنوان «توسل به حضرت ولی‌عصر(عج)» ادامه خواهد داشت. همچنین در روز نیمه شعبان نیز برنامه‌ها تحت عنوان «مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی» اجرا خواهد شد.

وی در رابطه با مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه در دهه مهدویت، بیان کرد: در دهه مهدویت امسال حدود ۱۰۰۰ کارشناس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به سراسر استان و کشورهای همسایه اعزام خواهند شد. در این ایام برنامه‌های دیگری مانند برگزاری جشن‌ در ۱۱۰ مسجد سطح شهر، برگزاری نمایشگاه محصولات مهدویت در ۱۰ مسجد، معرفی ۳۰ کارشناس مهدویت به صداوسیما جهت گفت‌وگو در این دهه، نورافشانی در شب نیمه شعبان، احیای شب نیمه شعبان و انجام اعمال این شب و روز، محله‌آرایی  برگزار خواهند شد. همچنین ویژه‌برنامه صبح روز نیمه شعبان در عرصه میدان شهدا در صورت دریافت مجوز به صورت حضوری یا خودرویی برگزار می‌شود که جزئیات آن‌ در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

موسوی‌نسب اضافه کرد: همچنین امسال با راه‌اندازی طرح «هر خانه یک مهدیه» افرادی که توان یا تمایل شرکت در برنامه‌های اعلام شده را ندارند، می‌توانند با مراجعه به پرتال جامع مهدویت با ما ارتباط داشته باشند تا ما کارشناس‌هایمان را به خانه این افراد اعزام کنیم. همچنین در فضای مجازی هم پوسترها و اینفوگرافیک‌هایی مناسب با تمام سنین بارگذاری کردیم که به صورت رایگان در اختیار همه است.

انتهای پیام
captcha