فعالیت کانون‌های مساجد در فضای مجازی گسترش یابد
کد خبر: 3958460
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸

فعالیت کانون‌های مساجد در فضای مجازی گسترش یابد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه کانون‌های مساجد اقدامات بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ دینی انجام می‌دهند، بر لزوم حضور گسترده این مراکز در فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عصر دوشنبه، ۱۸ اسفندماه در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد این استان خواستار گسترش فعالیت این کانون‌ها در فضای مجازی شد و گفت: نباید از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ دینی غافل شویم.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد اقدامات بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ دینی انجام می‌دهند، بر لزوم حضور گسترده این مراکز در فضای مجازی تأکید کرد و گفت:‌ هنرمند متعهد، هنر اسلامی را ترویج می‌دهد لذا کانون‌های مساجد تشکیل شدند تا هنرمند متعهد تربیت کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با تأکید بر اینکه باید در صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها و تغییر نگرش‌ها به سوی اسلام فعالیت کنیم، گفت: این مسئله نیز در گرو توجه به فضای مجازی است.

نداف با طرح این سئوال که آیا توانسته‌ایم مسجد را یک محور در حوزه فرهنگی هنری به جایگاه خود برسانیم، گفت: حال باید پرسید که مشکل از مسئولان است یا کانون‌ها، این یک حلقه مفقوده است.

محمدتقی تذروی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم در این نشست گفت: در شورای شهر یک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود دارد که پیشنهاد شده تا کلمه مذهبی به این اسم این کمیسیون اضافه شود و امیدوارم تا تصویب شود.

وی افزود: در این مدت ارتباط و تعامل با مجموعه‌های مختلف شکل گرفته و بودجه‌ای برای کمک به مساجد نداریم اما بودجه‌ای برای تعمیر سرویس بهداشتی مساجد وجود دارد.

تذروی همچنین گفت: برای مساجد شهر شیراز که سابقه میراثی و بیش از 100 سال سن دارند بیش از یک میلیارد تومان هزینه برای تعمیر مساجد بودجه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha