۶۶ اثر به مرحله داوری جشنواره نمایشنامه‌نویسی شمالغرب راه یافت
کد خبر: 3959786
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

۶۶ اثر به مرحله داوری جشنواره نمایشنامه‌نویسی شمالغرب راه یافت

دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی زنده یاد مجید واحدی‌زاده منطقه‌ای شمالغرب، گفت: ۶۶ اثر از ۴۳ نویسنده به مرحله داوری این دوره از جشنواره راه یافت.

سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی منطقه‌ای شمالغرب در اردبیل تمدید شدعلی دانش، دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی زنده یاد مجید واحدی‌زاده منطقه‌ای شمالغرب، در گفتگو با ایکنا از اردبیل،  گفت: ۶۶ اثر از ۴۳ نویسنده به مرحله داوری این دوره از جشنواره راه یافت.

دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی زنده یاد مجید واحدی‌زاده منطقه‌ای شمالغرب، اظهار کرد: این جشنواره نمایشنامه‌نویسی، به همت گروه تئاتر فروغ و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل، انجمن هنر‌های نمایشی استان، مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، انجام شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، بیان کرد: تقویت بنیان نمایشنامه‌نویسی، بازکاوی و بازشناسی آثار و اندیشه‌های تئاتری هنرمند فقید مجید واحدی زاده، تشویق هنرمندان و نمایشنامه‌نویسان به خلق و تولید آثار و نمایشنامه‌های جدید، ارج نهادن و شناختن استعداد‌های جوان و جدید از جمله اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی بود.

دانش افزود: اثرهای ارسالی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان و اردبیل به دبیرخانه سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی مجید واحدیزاده رسید که از این تعداد ۶۰ عنوان نمایشنامه در بخش آزاد و ۶ نمایشنامه در بخش نوقلمان شرکت کرده‌اند.

دبیر سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی مجید واحدیزاده منطقه‌ای شمالغرب، با اشاره به موضوعات دارای اولویت در جشنواره، افزود: مفهوم و فرهنگ شهر و شهرنشینی و حقوق شهروندی، چهل سال تداوم پایداری(به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس)، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز جان برکف اسلام و ولایت، نمایشنامه‌هایی که تاکنون در مسابقات نمایشنامه‌نویسی حائز رتبه نشده باشند و به چاپ نرسیده باشند، پذیرفته شدند.

گفتنی است؛ اختتامیه این جشنواره در فروردین ماه ۱۴۰۰ همزمان با هفته هنر اسلامی، سالروز تولد هنرمند فقید واحدیزاده برگزار خواهد شد و همچنین آثار برگزیده هیئت داوران به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha