اعطای کمک هزینه تحصیلی به 1950 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی
کد خبر: 3961811
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

اعطای کمک هزینه تحصیلی به 1950 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت:۱۹۵۰ دانشجوی دارای معلولیت و یا اعضای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، از کمک هزینه تحصیلی بهزیستی بهره‌مند شدند.

اعطای کمک هزینه تحصیلی به 1950 دانشجوی تحت پوشش بهزیستی خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به نقل از اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، مسعود فیروزی، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، گفت: بیشترین گروه یارانه‌بگیر تحصیلی در بین دانشجویان تحت پوشش، معلولین جسمی حرکتی و کمترین گروه، معلولین ذهنی خفیف هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان در رشته‌های علوم انسانی و کمترین تعداد آنها در گروه فنی مهندسی تحصیل می‌کنند.

فیروزی با اشاره به اینکه سامانه جدید ثبت نام دانشجویان بهزیستی، از ترم اول سال تحصیلی جاری فعال شده است گفت: دانشجویان تحت پوشش باید به این سامانه مراجعه و ثبت نام کنند تا بتوانند از یارانه بهریستی استفاده کنند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی افزود: تا کنون ۱۹۵۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده و از یارانه بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در دستور العمل اولیه‌ی پرداخت یارانه تحصیلی، گفته شده بود که معلولین با درجه معلولیت ضعیف یا وضعیت معیشتی بالای دهک ۷ از این یارانه بهره‌مند نمی‌شوند.

فیروزی تأکید کرد: با دستور رئیس سازمان بهزیستی، این بند حذف شد و لذا همه‌ی ثبت‌نام‌کنندگان به شرط تأیید مددکار و رئیس بهزیستی شهرستان، می‌توانند از کمک‌هزینه‌ی تحصیلی استفاده نمایند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در مورد مقاطع تحصیلی افراد دارای معلولیت‌های مختلف در بین دانشجویان تحت پوشش گفت: از کل دانشجویان ثبت نام شده ۹۸۰ نفر کارشناسی پیوسته، ۳۱۴ نفر کارشناسی ناپیوسته، ۲۷۲ نفر ارشد ناپیوسته، ۱۳ نفر ارشد پیوسته، ۱۸۲ نفر کاردانی پیوسته و ۱۳۸ نفر کاردانی ناپیوسته هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۲ نفر در مقطع دکترا، ۱۲ نفر در پزشکی عمومی، ۶ نفر در دکترای عمومی و یک نفر در پزشکی تخصصی تحصیل می‌کنند.

فیروزی تصریح کرد: میزان شهریه‌ی پرداختی به دانشجویان، کامل است اما زمان و نوع پرداخت، منوط به تأمین اعتبار و میزان شهریه می‌باشد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سیستم قبلی، شهریه به دانشگاه پرداخت می‌شد اما در ساختار جدید، شهریه بر اساس مستنداتی که دانشجو به بهزیستی تسلیم می‌کند به خود دانشجو پرداخت می‌گردد.

فیروزی ابراز کرد: حتی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی که شهریه ندارند مبالغی بین ۶۰۰ هزار تومان یا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر ترم، به عنوان کمک تشویقی پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در مورد دانشگاه‌های غیر انتفاعی و سایر مراکز آموزش عالی که دانشجویان برای تحصیل در آنها شهریه پرداخت می‌کنند کل شهریه به دانشجو پرداخت می‌شود و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: شهریه ترم اول سال جاری تحصیلی برای همه دانشجویان به جز مواردی که مستندات کافی نداشته‌اند پرداخت شده و برای ترم بهمن که ثبت نام دانشجویان در سامانه آغاز شده نیز پس از بررسی‌های بهزیستی شهرستان و استان، پرداخت‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha