برپایی ۵۴ محفل قرآنی در سال ۱۴۰۰
کد خبر: 3962523
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

برپایی ۵۴ محفل قرآنی در سال ۱۴۰۰

مدیر فرهنگی آستان مقدس امام‌زاده یحیی بن زید(ع) روستای میامی گفت: ۵۴ محفل قرآنی در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌کنیم.

برگزاری 54 محفل قرآنی در سال 1400حجت‌الاسلام عبدالحسن عباسی، مدیر فرهنگی آستان مقدس امام‌زاده یحیی بن زید(ع) روستای میامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: ما در یک کشور شیعی زندگی می‌کنیم که مردم به اهل بیت اعتقاد دارند و برای راز و نیاز و کسب فیوضات معنوی به آستان مقدس امام زادگان رجوع می‌کنند.

وی ادامه داد: برای دلسوزان کار فرهنگی، بقاع یک فرصت است، به ویژه اینکه آستان مقدس این امام‌زاده بزرگوار همه ساله پذیرای خیل عظیمی از زائران و مشتاقان به اهل بیت(ع) است.

عباسی تصریح کرد: آنان که دغدغه کار فرهنگی دارند پای کار بیایند تا فرمایش رهبری محقق شود و در خصوص تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در روزگاری که درگیر جنگ نرم فرهنگی دشمنان هستیم گام بردارند.

مدیر فرهنگی آستان مقدس امام‌زاده یحیی بن زید(ع) روستای میامی در خصوص برنامه‌های فرهنگی این آستان در سال 1400، ابراز کرد: با توجه به برنامه‌های فرهنگی در سال‌های گذشته برنامه سال 1400 را در شرایط دور از کرونا بسته‌ایم.

وی ادامه داد: برگزاری طرح آرامش بهاری با اعزام هشت مبلغ، پیش‌بینی شده که این طرح شامل برنامه‌هایی مانند اجرای گروه سرود، برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی هفت‌سین آسمانی، فضاسازی بقعه و برگزاری محافل قرآنی است.

مدیر فرهنگی آستان مقدس امام‌زاده یحیی بن زید(ع) روستای میامی، اضافه کرد:  اجرای طرح ضیافت الهی با حضور مداحان و سخنرانان، طرح جزءخوانی قرآن کریم که پیش‌بینی شده دو شب با حضور صدا و سیما برگزار شود، برگزاری جشن ولادت امام حسن(ع)، برگزاری طرح نشاط معنوی همراه با برگزاری کلاس در سه روستای همجوار و تدارک اردو برای شرکت‌کنندگان در کلاس‌های طرح نیز در دستور کار فرهنگی است.

وی تصریح کرد: در ایام محرم و صفر نیز برگزاری طرح بصیرت عاشورایی با برگزاری 12 شب مراسم عزاداری از اول تا 12 محرم همراه با سخنرانی، مداحی و اطعام، برگزاری مراسم رهروان زینبی، لبیک یا رسول الله و... در این ایام پیش‌بینی شده است.

عباسی به اجرای برنامه‌ها در روز عید غدیر اشاره کرد و گفت: مراسم جشن و تجلیل از سادات، اجرای مسابقات فرهنگی و سایر برنامه‌های مذهبی در این روز تدارک دیده شده است.

مدیر فرهنگی آستان مقدس امام‌زاده یحیی بن زید(ع) روستای میامی، تصریح کرد: برگزاری سوگواره یاس نبوی برای سه دهه فاطمیه و هر دهه پنج روز پیش‌بینی شده که همراه با مراسم سخنرانی، مداحی و اطعام 2000 نفر است.

وی برگزاری 60 مناسبت مذهبی در طول سال همراه با سخنرانی و مداحی را از دیگر اقدامات فرهنگی در سال 1400 برشمرد و گفت: برگزاری مناسبات ملی از جمله دهه فجر، روز طبیعت، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و... نیز با حضور سخنرانان، شاعران و قاریان پیش‌بینی شده که شامل اجرای گروه سرود، تجلیل از خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدا است.

عباسی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های سبک زندگی در سه روستای اطراف امام‌زاده نیز با حضور مبلغه‌های سطح سه حوزه علمیه، برگزاری مراسم ادعیه در طول سال و برگزاری کلاس مشاوره خانواده در در ایام پیک زائر از دیگر اقدامات خواهد بود، ضمن اینکه در طول سال اقامه نماز جماعت را نیز در دستور کار داریم.

مدیر فرهنگی آستان مقدس امام‌زاده یحیی بن زید(ع) روستای میامی، ابراز کرد: برگزاری مراسم غبار روبی به تعداد 16 مرتبه در سال 1400 پیش‌بینی شده که با حضور مسئولان انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: برپایی محافل قرآنی هر هفته یک جلسه و در طول سال 54 مرتبه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha