کرامت امام‌رضا(ع) به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد
کد خبر: 3963299
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

کرامت امام‌رضا(ع) به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد

امام‌ جمعه مشهد گفت: کرامت امام رضا(ع) به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد، اینکه بعضی می‌گویند در حرم امام رضا(ع) نباید ماسک زد، اشتباه است، امام رضا(ع) می‌تواند جلوی حادثه را بگیرد، اما ائمه ما بنا ندارند حرکت‌های غیرمعقول را مشمول کرامت خود قرار دهند.

کرامت امام‌رضا(ع) به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، ظهر امروز، 20 فروردین‌ماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در کشور، اظهار کرد: در این موج چهارم گفته شده است تجمعات صورت نگیرد، نماز جمعه مشهد از امتیازی برخوردار است و آن فضای باز صحن پیامبر اعظم است که در این فضا امکان برقراری پروتکل‌های بهداشتی فراهم است و انعقاد نماز جمعه مشهد با مشکلی روبرو نمی‌شود وگرنه اگر شهری قرمز باشد و چنین فضایی برای برگزاری نماز جمعه در آن وجود نداشته باشد، حق این است که به دلیل پیشگیری از تجمع، نماز جمعه برگزار نشود.

وی ضمن توصیه به مردم به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زیارت حرم و نماز جمعه، افزود: حرم رضوی تولیت‌محور است، یعنی اگر برنامه‌ای بخواهد از طرف نهادی به جز تولیت رضوی برگزار شود، آن برنامه مشروعیت ندارد و هر برنامه‌ای تنها با نظر آستان قدس اجازه برگزاری در حرم را دارد و آستان قدس هم از اول شیوع کرونا تا به حال توانسته‌ است مدیریت بسیار خوبی را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به صحبت‌هایی که از طرف برخی مبنی بر عدم لزوم استفاده از ماسک در حرم رضوی مطرح می‌شود، گفت: امام رضا(ع) حجت خداست و دارای ولایت مطلقه الهی است، اما باید توجه کرد کرامت امام رضا(ع)، به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد، اینکه بعضی می‌گویند در حرم امام رضا(ع) نباید ماسک زد، اشتباه است، امام رضا(ع) می‌تواند جلوی حادثه را بگیرد، اما ائمه ما بنا ندارند حرکت‌های غیرمعقول را مشمول کرامت خود قرار دهند.

علم‌الهدی تاکید کرد: ماسک زدن به منظور تامین سلامتی است، افرادی که ماسک نمی‌زنند و بوسیدن در و دیوار حرم را در این ایام کرونا بدون اشکال می‌دانند، بدانند که اگر کسی که ناقل کروناست در و دیوار حرم را ببوسد، حرم را آلوده کرده است و موجب انتقال ویروس به دیگران می‌شود، لذا برای اینکه تضمین شود در و دیوار حرم آلوده نیست، کسی نباید حرم را ببوسد.

وی ادامه داد: شما به حرف‌های افراد خرافه‌پروری که نزدن‌ ماسک و بوسیدن در و دیدار حرم را در این ایام شیوع کرونا جایز می‌دانند، توجه نکنید و ماسک بزنید و اصول بهداشتی رعایت کنید، آستان قدس رضوی در یک ماه بیش از دو میلیارد تومان ماسک خریداری و در اختیار زائران قرار داده است و باید گفت سیره ائمه هم رعایت اصول بهداشتی بوده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که علت پیدایش این موج چهارم کرونا چه بود؟ بیان کرد: مسئولین تا به حال موارد بسیاری را عنوان کرده‌اند، می‌گفتند کرونا تمام شد، در حالیکه می‌بینیم دوباره شیوع پیدا کرده است، می‌گفتند در بورس سرمایه‌گذاری کنید، مردم سرمایه‌گذاری کردند و هستی خود را از دست دادند، می‌گفتند در این سال جدید ما گرانی نداریم، در حالیکه در حال حاضر روز به روز کالاهای اساسی گران‌تر می‌شود و هرچه مسئولین گفتند، عکس آن اتفاق افتاد.

علم‌الهدی اضافه کرد: در خصوص شیوع کرونا دو نظریه وجود دارد، یکی نظریه بدبینانه که می‌گوید این کار عمدا انجام شده است، یعنی اگر بنا شد دروازه‌های ترکیه، کشوری که تمام شهرهای آن قرمز است، به‌روی ایران باز شود، ویروس کرونای انگلیسی از آن طریق وارد کشور خواهد شد، وزیر بهداشت ملتمسانه تقاضا می‌کرد پروازهای ترکیه آزاد نشود و انجام شد، در نظریه بدبینانه گفته می‌شود به عمد اقداماتی انجام شد تا کرونا اوج گیرد و انتخابات کم‌شور برگزار شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در نگاه خوشبینانه گفته می‌شود این‌مشکل هم به علت مدیریت جاهلانه به وجود آمده است، همه می‌دانستند این پروازهایی که به ترکیه انجام‌ می‌شود، موجب افزایش مجدد شیوع کرونا در کشور می‌شود، اگر انجام پرواز به ترکیه عمدی هم‌ نبوده باشد، به‌دلیل جهالت مدیریتی اتفاق افتاده است، در نیمه شعبان ما دو پیک زیارتی را در مشهد پشت سر گذاشتیم و وضعیت شهر آبی ماند و حالا مشهدی‌های بازگشته از ترکیه، باعث قرمز شدن شهر شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر لزوم حفظ اصول بهداشتی، خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی به این معنا نیست که حرم و مراسمات مذهبی برگزار نشود، مسئولین معرضانه یا جاهلانه پروازها به ترکیه را لغو نکردند، حالا دود آن به چشم ماه رمضان و دین مردم برود؟

وی در ادامه بیان کرد: من مکررا به مسئولین گفته‌ام که مردم ما مردمی هستند که در طی چهل و چند سال در بستر بحران‌ها تحولات انقلابی بزگ شده‌اند و رشد سیاسی پیدا کرده‌اند، امروز رشد سیاسی مردم ما را هیچ ملتی در جهان ندارد، جوانان نسل سوم و چهارم ما در فضای باز توسعه سیاسی این نظام متولد و بزرگ شده‌اند و از یک بینش بالای سیاسی برخوردار هستند.

انتهای پیام
captcha