تبیین اندیشه تفسیری رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان
کد خبر: 3963564
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

تبیین اندیشه تفسیری رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان

معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام برنامه‌های فرهنگی و قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان از برگزاری ویژه برنامه تبیین اندیشه تفسیری رهبر معظم انقلاب در این ماه خبر داد.

تبیین اندیشه تفسیری رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضانحجت‌الاسلام مرتضی همتی‌‎فر، معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این اداره در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: برنامه‌هایی که از سوی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای این ماه پربرکت تدارک دیده شده شامل برگزاری جلسات آموزش حفظ جزء 30، برگزاری مسابقه حفظ موضوعی ویژه شبکه قرآن محلی با محوریت جلسات قرآن، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، پایگاه‌های بسیج و... است.

وی افزود: برگزاری مسابقه معماهای قرآنی، جنگ نرم قرآنی در مناطق محروم، تبیین اندیشه تفسیری رهبر معظم انقلاب، برپایی کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن با استفاده از استعدادهای قرآنی و حمایت و تجلیل از شبکه‌های قرآنی محلی فعال از دیگر برنامه‌هایی است که در بخش اداره امور قرآنی تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی بین مؤسسات از جمله برنامه‌هایی است که از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی استان در ایام ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده است.

همتی‌فر گفت: همچنین با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی و مجموع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی برپایی مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقه تفسیر سوره ابراهیم ویژه کارکنان اداره تبلیغات اسلامی و اجرای جشنواره محله همدل نیز از جمله برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام ماه مبارک رمضان است که به همت امور مبلغین اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه همه ساله تعداد مشخصی مبلغ و مبلغه برای ارائه بسته‌های تبلیغی به روستاها و شهرستان‌ها اعزام می‌شدند، اما در دومین سال و در شرایط کرونایی فعلی این اعزام بنا به درخواست روستاها و شهرستان‌ها و با هماهنگی ادارات شهرستان‌ها صورت خواهد گرفت.

همتی‌فر ابراز کرد: بارگذاری تفسیر ماه مبارک رمضان برای مبلغان در فضای مجازی، اجرای یک برنامه رادیویی تحت عنوان مفاهیم قرآن در شب‌های رمضان و تکریم همه رسانه‌های فعال قرآنی شهرستان‌های استان در سیما با حضور مدیران کل دستگاه‌های مرتبط از جمله برنامه‌هایی است که با پشتیبانی بخش رسانه اداره اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: از سوی بخش آموزش این اداره نیز برگزاری دوره ویژه اقشار تأثیرگذار برای انجام عملیات جهادی در دست اقدام است.

معاون فرهنگی، تبلیغی و آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: تشکیل کانال شبکه‌های مردمی خراسان رضوی، گزارش ویژه خبری از مردمی‌ترین و اثرگذارترین فعالیت و پخش زنده ویژه برنامه‌های شهرستان‌ها در آپارات و اینستاگرام از سوی روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ایام ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha