نیاز به افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی در خراسان رضوی
کد خبر: 3963612
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

نیاز به افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با تأکید براینکه نیازمند افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی هستیم، گفت: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

نیاز به افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی در خراسان رضویبه گزارش ایکنا به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، شامگاه گذشته 21فروردین‌ماه، در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به بروز پیک چهارم کرونا در کشور، اظهار کرد: بخشی از این مسئله به اتفاقات اسفندماه بازمی‌گردد، عدم رعایت پروتکل‌ها، بازار شلوغ عید در نیمه دوم اسفند و سفرهایی که در وضعیت‌های مختلف بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت از دلایل شیوع این بیماری است.

استاندار خراسان رضوی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی ۷۶درصد بوده که پایین و نشان‌دهنده عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، پروتکل‌های بهداشتی باید حداقل ۹۰درصد رعایت شود تا شرایط مطمئنی را در بحث مدیریت بیماری داشته باشیم.

معتمدیان با تأکید براینکه نیازمند افزایش ظرفیت‌ تخت‌های بیمارستانی هستیم، افزود: ضرورت دارد تا رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در این حوزه برنامه‌ریزی کنند.

وی با قدردانی از مشارکت رسانه‌های استان و صداوسیما در بحث اقناع‌سازی مردم و ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: ۲۱ شهرستان استان نارنجی و هشت شهرستان قرمز هستند، در این راستا می‌طلبد برنامه‌های جدی‌تری را در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی  به ویژه با حضور کارشناسان و متخصصان در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری نشست‌های خبری در این حوزه بسیار ضروری است و شرایط جدید باید برای مردم تبیین شود تا پاسخگویی به افکار عمومی شکل بگیرد.

معتمدیان خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سایر مدیران در استانداری خراسان رضوی گفت: مدیران همواره پاسخگوی رسانه‌ها باشند تا شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha