برگزاری ویژه‌برنامه مجازی «عطر قرآن در شعر عطار» در کیش
کد خبر: 3963697
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

برگزاری ویژه‌برنامه مجازی «عطر قرآن در شعر عطار» در کیش

معاون پژوهشی مرکز فعالیت‌های قرآنی منطقۀ آزاد کیش از برگزاری ویژه‌برنامه مجازی «عطر قرآن در شعر عطار» در ذیل سلسله گفت‌وگوهای مجازی «آیات و ابیات» خبر داد.

مسعود رهبری، معاون پژوهشی مرکز فعالیت‌های قرآنی منطقۀ آزاد کیش، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: این مرکز هر دوشنبه، سلسله گفت‌وگوهای مجازی به صورت زنده و تحت عنوان «آیات و ابیات» را با موضوع تجلی قرآن کریم در شعر و ادب پارسی برگزار می‌کند.

وی افزود: در هر گفت‌وگو، یکی از اساتید ادبیات و ادبیات عرفانی به بیان تأثیرات قرآن در یکی از شعرای پارسی‌گو، می‌پردازد. تاکنون در سلسله گفت‌وگوهایی در خصوص تأثیرپذیری سعدی، حافظ و مولانا از قرآن کریم، صحبت شده است.

معاون پژوهشی مرکز فعالیت‌های قرآنی منطقۀ آزاد کیش تصریح کرد: برنامه بعدی سلسله گفت‌وگوهای «آیات و ابیات» در ساعت ۲۰ دوشنبه، ۲۳ فروردین‌ماه، هم‌زمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری با عنوان «عطر قرآن در شعر عطار» ویژه این شاعر بزرگ برگزار می‌شود و «دکتر محمدجواد اعتمادی» پژوهشگر و مدرس ادبیات عرفانی، مهمان این برنامه خواهد بود.

رهبری با اشاره به اینکه مخاطب این گفت‌وگوها عموم علاقه‌مندان به مباحث قرآنی و تفسیری و همچنین علاقه‌مندان به ادبیات فارسی هستند، افزود: هدف از برگزاری این سلسله گفت‌وگوها آشنا کردن مخاطبان با پیوند وثیقی است که بین ادبیات غنی فارسی با آموزه‌های قرآنی وجود دارد. این پیوند، گاهی به صورت حضور اصل واژگان، عبارات و آیات قرآنی در شعر و ادب فارسی خود را نشان می‌دهد و گاهی به صورت غیرمستقیم و با حضور معنوی آموزه‌های قرآنی در ذهن شعرای پارسی‌گو، بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شاید بسیاری از شعرا در اشعار خود از اصل آیات و عبارات قرآنی استفاده نکرده باشند اما مفاهیم و پیام‌هایی که در ابیات خود ذکر می‌کنند، برگرفته از آموزه‌های قرآنی است. برای اینکه میزان تأثیرپذیری ادبیات فارسی از آموزه‌های قرآنی را به صورت تفصیلی‌تر و با ارائه شواهد و مثال‌های عینی به مخاطب توضیح دهیم، این سلسله برنامه‌ها شکل گرفتند.

رهبری در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به مشاهده این گفت‌وگوی زنده، می‌توانند در زمان مذکور به صفحه مجازی مرکز فعالیت‌های قرآنی منطقه آزاد کیش در اینستاگرام مراجعه کنند و در صورت بازماندن از این برنامه، فایل ذخیره شده آن را در روزهای آینده مشاهده کنند.

انتهای پیام
captcha