مهم‌ترین شاخصه شهید آوینی؛ جامعیت و ویژگی‌های متفاوت ایشان
کد خبر: 3963720
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

مهم‌ترین شاخصه شهید آوینی؛ جامعیت و ویژگی‌های متفاوت ایشان

یک مستندساز و منتقد سینمای انقلاب گفت: جامعیت و ویژگی‌های متفاوت و همه جانبه از مهم‌ترین شاخصه شهید آوینی است.

مهم‌ترین شاخصه شهید آوینی؛ جامعیت و ویژگی‌های متفاوت ایشان استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس‌سره) مشهد و به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی، نشست شخصیت‌شناسی شهید سیدمرتضی آوینی با حضور محمدمهدی خالقی و ناصر نادری از مستندسازان و منتقدان سینمای انقلاب برگزار شد.

خالقی در این جلسه ضمن تسلیت بیست و هشتمین سالروز شهادت سید شهیدان اهل‌قلم، شهید سید مرتضی آوینی، گفت: سید مرتضی آوینی از جمله شخصیت‌های تأثیر گذار هنر انقلاب اسلامی بود و نامگذاری روز شهادت وی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی مؤید این موضوع است.

وی جامعیت و ویژگی‌های متفاوت و همه جانبه را مهم‌ترین شاخصه شهید آوینی عنوان کرد و ادامه داد: با تأسی به کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری، می‌توان گفت که شهید آوینی نیز نسبت به انقلاب دارای خدمات متقابل بود.

این مستندساز و منتقد سینمایی استان بیان کرد: رسیدن به نقطه تحول و تغییر سبک زندگی با دلبستگی به امام راحل(ره) و نیل به مقام عظمای شهادت از تأثیرات انقلاب بر شهید آوینی و بنا نهادن حضور تکلیف گرایانه و فرماندهی نظریه پردازی در موضوعات مختلف از جمله سینمای مستند، سینمای داستانی، سینمای انقلاب و دیگر سرفصل‌های هنری با زمینه آشنایی به حوزه غرب شناسی و تبدیل شدن به خاکریز مطمئن مبارزه با تهاجم غرب علیه هنر و ادبیات انقلاب از جمله خدمات شهید آوینی به‌شمار می‌رود.

خالقی بیان کرد: فرماندهی شهید مرتضی آوینی در حوزه تربیت نیروهای انقلابی و شاگرد پروری در دوران زندگی و پس از شهادت را می‌توان از دیگر خدمات شهید عنوان کرد.

نادری، مستند ساز و فعال حوزه هنر و سینمای انقلاب نیز در این نشست شخصیت شهید آوینی را بر اساس تحولات فکری و اندیشه‌ای شهید حقیقت طلب عنوان کرد که با وجود فراز و نشیب‌هایی در زندگی توانست از معبرها به خوبی عبور کند و به حقیقت برسد.

وی با بیان اینکه افق دید شهید آوینی بسیار وسیع، افزود: مطالب و مباحثی که شهید آوینی در فیلم‌ها، مقالات و مستندهای خود بیان کرده است در سال 1400 به وقع پیوسته و در این سال‌ها شاهد وقوع نظرات این شهید بزرگوار هستیم.

این فعال حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه در بیان سیر مطالعاتی برای مطالعه کتاب‌های شهید آوینی به بیان نام کتاب‌های توسعه و مبانی تحول غرب، آغازی بر یک پایان، حلزون‌های خانه به‌دوش، رستاخیز جان، فردایی دیگر و مجلد سه جلدی آینه جادو از جمله آثار شهید آوینی هستند.

انتهای پیام
captcha