برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در ایام رمضان
کد خبر: 3964201
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در ایام رمضان

ویژه برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضان تشریح شد.

برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از صداوسیمای استان، امسال نیز صداوسیمای خراسان رضوی همچون سال‌های گذشته در قالب ویژه برنامه‌های مختلف در لحظات ناب ماه میهمانی خدا حضور دارد و مخاطبانش را تا آن سوی مرزها همراهی می‌کند و دل‌های مشتاق را به ضریح حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) گره می‌زند. عاشقان و مشتاقانی که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و منع تشرف به اماکن مقدسه از جمله حرم امام رضا(ع) دلشان پر می‌زند تا لحظه‌ای را با این امام همام خلوت کنند و در این مکان مقدس به راز و نیاز با معبود خویش بپردازند.

برای رفع این دلتنگی سیمای خراسان رضوی برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است که بخشی از آن از جمله «ترتیل‌خوانی قرآن کریم» به صورت روزانه از حرم مطهر رضوی روی آنتن شبکه‌های سراسری و شبکه استانی قرار می‌گیرد، «سفره همدلی» هم برنامه دیگری از این شبکه استانی است که به تهیه‌کنندگی علی‌محمد کاظمیان پور ویژه افطار پخش می‌شود؛ این برنامه شامل بخش‌های مختلفی همچون تفسیر نهج البلاغه، تفسیر قرآن، ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی و دعوت از کارشناسان مذهبی و پزشکی است.

پخش زنده برنامه «بهار مهربانی» از حرم مطهر رضوی ویژه سحرگاهان به تهیه‌کنندگی محمدرضا امیری، «تفسیر قرآن» و «لیالی قدر» نیز از برنامه‌های دیگر سیمای استانی خراسان رضوی است.

برنامه‌های صدای استان در این ایام

برای همراهان همیشگی رادیو نیز ویژه برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است؛ «صدای ربنا» عنوان برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی مصطفی اعلمی است که نزدیکی‌های افطار روی آنتن می‌رود و در برگیرنده بخش‌های مختلفی همچون «بهار قرآن»، «نان و خرما»، «فانوس» و «بهار صالحان» است. «نسیم سحری» نیز که رضا سلیمانی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد در سحرگاهان ماه رمضان روی آنتن می‌رود که گزارش از حرم مطهر رضوی و مشاغل فعال در شب و همچنین معرفی آداب و رسوم مردم خراسان در سحرگاهان ماه رمضان از جمله بخش‌های این برنامه است که تلاوت قرآن، دعا و نیایش نیز زینت‌بخش آن خواهد بود.

 همچنین برنامه‌هایی چون «گامی ‌به سوی نور»، «لحظه‌های آسمانی»، مسابقه «نسیم رحمت»، «هیچ‌جا خونمون نمیشه»، «نمایش در همسایگی بهشـت»، «شمیم وحی»، « از خود تا خدا»، «سبک زندگی اسلامی»، «از محراب تا معراج»، «برشاخه‌های نور»، «روشنا»، «طوبی»، «پارسایان» و «ویژه‌ شب قدر» از دیگر برنامه‌هایی است که رادیو خراسان رضوی تقدیم روزه‌داران و مهمانان سفره‌های آسمانی می‌کند.

علاوه بر این برنامه‌ها نیز «وادی نور» و «ضربان» از ویژه برنامه‌های رادیو دری مرکز خراسان رضوی است که تقدیم مخاطبان در آن سوی مرزها می‌شود. رادیو سراسری زیارت هم برنامه‌های جذاب، متنوع و فرحبخشی برای مخاطبان هم‌استانی و سراسری خود آماده کرده است.

«قرار بندگی» با موضوع شرح و تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت 14 تا 2:57  بامداد هر روز به ‌صورت زنده به تهیه‌کنندگی امیر حسن روحانی از حرم مطهر امام رضا پخش خواهد شد. «نسیم بهشت» نیز ویژه ‌برنامه سحرگاهی رادیو زیارت است که همه ‌روزه از ساعت 3:30 تا 4:45 دقیقه به ‌صورت زنده از استودیوی حرم مطهر امام رضا(ع) پخش می‌شود که در این برنامه شرح و توصیف فضائل ماه مبارک رمضان، کارشناسی پیرامون احکام این ماه، فرازهایی از دعای افتتاح و دعای سحر از جمله مهم‌ترین بخش‌های این برنامه هستند.

پخش«ترتیل سحرگاهی کلام‌الله مجید» از ساعت 5:15 تا 6:15 دقیقه صبح به ‌صورت زنده از حرم مطهر هر روز قرائت یک جزء از قرآن مجید را منعکس می‌نماید. «در حریم ملکوت» برنامه ویژه اذانگاهی ظهر شبکه رادیویی زیارت است که در ظهرهای ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۲ تا 12:55 به‌ صورت زنده از حرم مطهر پخش خواهد شد. در این برنامه که به تهیه ‌کنندگی محمدجواد دهقان پخش خواهد شد از مباحث کارشناسی متنوع همچون مناجات ماه، ادعیه هر روز، احکام، مباحث اخلاقی و فضایل ماه مبارک رمضان بهره خواهیم برد. از ویژگی‌های برنامه پخش زنده قرائت کلام‌الله مجید و اذان ظهر از حرم است.

«ترتیل کلام‌الله مجید عصرگاهی» به تهیه‌‌کنندگی مصطفی اعلمی نیز‌ هرروز از ساعت 16:30 تا 17:30 به‌ صورت زنده از حرم مطهر امام رضا پخش خواهد شد. «زیارت و ضیافت» عنوان ویژه ‌برنامه افطار شبکه رادیویی زیارت است که این برنامه هر روز از ساعت 18:30 تا ۲۰:۳۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه به‌ صورت زنده از حرم مطهر امام رضا پخش می‌شود.

برنامه«ترتیل کلام‌لله مجید عصرگاهی» دارای بخش‌های متنوعی همچون مناجات‌‌خوانی ماه مبارک رمضان، احکام این ماه، مباحث کارشناسی و ... است و از جمله مهم‌ترین ویژگی این برنامه پخش زنده قرائت کلام‌الله مجید و اذان مغرب از حرم مطهر امام رضا(ع) و انتقال فضای روحانی آن مکان و زمان مقدس به خانه مشتاقان است.

«حدیث دوست» به تهیه‌کنندگی محمد گلگونی نیز با موضوع شرح، تفسیر و قرائت دعای افتتاح است که هرشب از ساعت ۲۳ تا 23:55 هرشب لحظات عرفانی را به صورت زنده از حرم مطهر رضوی، میزبان روزه‌داران خواهد بود.

ویژه برنامه شبکه رادیویی زیارت«شب‌های سرنوشت» نیز در شب‌های پر فیض قدر ماه مبارک رمضان است که به انعکاس و پخش مراسم پرفیض احیاء شب قدر از حرم مطهر امام رضا(ع) به صورت زنده می‌پردازد.

«کریمانه» عنوان ویژه ‌برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع) است که در شب میلاد این امام همام از ساعت 21:35 تا ۲۳ به ‌صورت زنده از حرم مطهر پخش خواهد شد. این برنامه نیز به ‌صورت زنده و هماهنگ از شبکه‌های استانی صدا تقویت و پخش خواهد شد. همچنین مقدمات پخش تصویری برنامه‌های فوق در اپلیکیشن ایران صدا و پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه انجام‌ شده است که با تایید و تصویب مدیران برنامه‌های فوق به ‌صورت تصویری برای علاقه‌مندان و مخاطبان پوشش داده خواهد شد.

شایان ‌توجه است واحد گرافیک شبکه با تهیه و تولید قریب ۵۰۰ عکس، پوستر، عکس نوشت و استیکر فضای متنوع بصری را برای پوشش برنامه‌ها در رادیو نما و صفحات شبکه در فضای مجازی تدارک دیده ‌است. معاونت فضای مجازی خراسان رضوی نیز در استقبال از ماه رمضان، 100 عکس نوشت، 20 پوستر، 10 اینفوگرافی، چهار نماهنگ، 20 کلیپ و ویدئو آماده کرده است. بازتولید 100 ویدئو کوتاه به همراه 16 موشن گرافیک، 20 پادکست و راه‌اندازی پویش «رمضان» از دیگر تمهیدات این معاونت در همراهی با میهمانان سفره‌های آسمانی است که البته نشر بیش از 1500 مطلب، شامل خبر، متن، ادعیه، مناجات و سایر مطالب مرتبط با ماه مبارک رمضان در پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را نیز باید به این موارد اضافه کرد.

انتهای پیام
captcha