دستگیری نامزدهای انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3965252
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

دستگیری نامزدهای انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی، تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین را در بیت‌المقدس دستگیر کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، امروز (شنبه)، پلیس اسرائیل 3 کاندیدای انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین در بیت‌المقدس را پس از جلوگیری از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در مورد روند انتخابات در این شهر بازداشت کرد.

منابع خبری گزارش کردند که بازداشت‌شدگان شرف الاعور و ناصر قوس، از کاندیداهای فهرست جنبش فتح و رتیبه النتشه، نامزد فهرست فدا هستند.

آنها موضع خود را با شعار «بیت المقدس، عربی است و حاکمیت آن متعلق به  فلسطینیان است» تأکید کردند که بدون بیت المقدس، انتخابات معنا ندارد.

پلیس رژیم صهیونیستی با ایجاد موانع و جلوگیری از رسیدن شركت‌كنندگان، از برگزاری كنفرانس مطبوعاتی آنها که قرار بود در هتل سن جورج برگزار شود، ممانعت کرد.

این نامزدها و تعدادی از فعالان، در حالی که پرچم فلسطین را برافراشتند، از سوی پلیس اسرائیل مورد حمله قرار گرفتند.

یادآور می‌شود، طبق بیانیه «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین، حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha