آیین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3966218
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

آیین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مجازی برگزار می‌شود

آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به صورت مجازی و با حضور سید عباس صالحی و معاونان وزارت فرهنگ وارشاداسلامی و مدیران نهادها و سازمان های همکار، ساعت 14:30 روز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مدولباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می‌شوند. در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهرها در مرحله پایانی به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می‌شوند.

ابراهیم حیدری دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین در نظر گرفتن سلامت همکاران، برگزاری این مراسم با محدودیت تعداد حاضران و به صورت مجازی و از درگاه اسکای روم پخش خواهد شد.

به گفته وی، در این رویداد 367 شهر از 31 استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و بیش از 9600 نفرساعت کارگاه آموزشی در مراکز استان‌های سراسرکشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی برگزارشده است. پس از چند مرحله ارزیابی تعداد 143 شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز 60 شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند. شبکه شهرهای خلاق فرهنگ وهنر از بین شهرهایی که بر اساس فراخوان طرح و برنامه خود را به دبیرخانه فرستادند و پس از مراحل ارزیابی انتخاب شدند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بامشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وکمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

انتهای پیام
captcha