اعلام فراخوان برای انعکاس مشکلات واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال
کد خبر: 3966223
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

اعلام فراخوان برای انعکاس مشکلات واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در سال جاری به توصیه استاندار، فراخوانی برای انعکاس موانع و مشکلات واحدهای اقتصادی منتشر شده است.

اعلام فراخوان برای انعکاس مشکلات واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سالبه گزارش ایکنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مرتضی اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این فراخوان از همه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان دعوت به عمل آمده است تا مشکلات و موانع پیش روی تولید و سرمایه‌گذاری را برای بررسی، رفع مشکل و مانع‌زدایی به دبیرخانه ستاد شبانه‌روزی رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری مستقر در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان منعکس کنند.

وی به تشریح رفع مشکلات واحدهای تولیدی در سال جاری پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر به منظور پیگیری مشکلات بخش خصوصی استان، برنامه‌ای تحت عنوان یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید هر هفته با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود.

اشرفی بیان کرد: در یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید با حضور استاندار و مدیران اقتصادی از چند واحد تولیدی بازدید به عمل آمده و ضمن پیگیری مشکلات و برگزاری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل واحد یا استانداری، تصمیمات مقتضی برای حل مشکلات آنها اتخاذ می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: امسال کمیته اجرایی بر اساس نامگذاری مبتنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» شکل گرفته است تا موانعی را که در بخش‌های مختلف تجارت خارجی، کشاورزی، تولید، صنعت و معدن وجود دارد شناسایی و برای آنها چاره‌اندیشی شود.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مهلت تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی در کشور به مدت ۶ ماه تمدید شده است و بدهکاران بانکی استان می‌توانند برای تسویه بدهی خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

اشرفی تصریح کرد: به سبب استمرار شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و اثرات تعطیلی‌های وضع شده برای مشاغل و کسب و کارها، مهلت زمانی بند هشتم مصوبه ۱۵ آذرماه ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور به مدت ۶ ماه تمدید شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: بر این اساس اشخاص مشمول این قانون که تاکنون نتوانسته‌اند از مزایای آن بهره گیرند برای تسلیم تقاضا به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی تا پایان خرداد ماه امسال، به منظور محاسبه مانده بدهی مشتری تا پایان مرداد ماه امسال و برای تسویه نقدی بدهی تا پایان شهریور ماه امسال مهلت دارند تا نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha