بیش از صد کاراکتر داریم/ با تلاش مدام به کیفیت استاندارد رسیدیم
کد خبر: 3966289
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
تهیه‌کننده «سفرهای سعدی» در گفت‌وگو با ایکنا:

بیش از صد کاراکتر داریم/ با تلاش مدام به کیفیت استاندارد رسیدیم

الهام نادری فرید؛ تهیه‌کننده سریال انیمیشنی «سفرهای سعدی» گفت: در این کار سعی شده بهترین عملکرد برای تولید مد نظر قرار گیرد. نمود این ادعا را در دارا بودن بیش از صد کاراکتر سریال می‌توان دید.

الهام نادری‌فرید؛ تهیه‌کننده سریال انیمیشنی «سفرهای سعدی» که در روز سعدی رونمایی شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در مورد این مجموعه گفت: سعدی شاعری مسلمان و اخلاق‌مدار است و ما در پروژه «سفرهای سعدی» تمام سعدی خود را بر این داشتیم که حکمت و اخلاق‌مداری سعدی را برای مخاطب گروه نوجوان به تصویر کشیم.

وی افزود: در این انیمیشن نگاهی متفاوت به حکایت‌های سعدی داشتیم و با اقتباس از آثار و حکایت‌های این شاعر بزرگ فارسی زبان ماجراهایی نوشته شد و سعدی خود در دل این ماجراها نقش دارد و تنها راوی داستان نیست.

تهیه‌کننده «سفرهای سعدی» ادامه داد: این موضوع کار نویسندگی را دشوار می‌کرد، زیرا هم باید ماجرا به شیوه‌ای جذاب روایت می‌شد، هم داستان، اشعار و حکایت‌های سعدی به لحاظ مضمون تحریف نمی‌شد و نیز، فیلمنامه‌ای اقتباس می‌شد که به لحاظ تولید، تصویری و جذاب باشد و مخاطبان آن در رسانه تلویزیون با آن ارتباط برقرار کنند و ریتم خوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه بسیاری از اشعار و حکایات سعدی مینیمالیستی است گاهی یک فیلمنامه از یک حکایت یک جمله‌ای نوشته می‌شود و طبیعتاً برای نویسنده کار دشوار بود.

نادری‌فرید درخصوص بخش تولیدی این کار با اشاره به اینکه این پروژه کار بسیار سختی در ساختار انیمیشن محسوب می‌شود افزود: به دلیل اینکه سعدی در این سریال انیمیشنی در سفر است برای هر قسمت ما باید لوکیشن و شخصیت جدید طراحی می‌کردیم و این موضوع کار گروه تولید را بسیار دشوار می‌کرد.

وی ادامه داد: در این پروژه بالای صد کاراکتر و بیش از سی لوکیشن و گاهی در هر سکانس بیش از پنج کاراکتر وجود داشت و تیم تولید با توجه به زمان کم، به شدت و شبانه‌روزی روی این پروژه متمرکز شدند تا بتوانند کاری در خور و به لحاظ بصری زیبا با استانداردهای روز دنیا و در شان شخصیت شیخ اجل تولید کنند.

تهیه‌کننده سریال سعدی ادامه داد: این پروژه از دو سال پیش به صورت کامل متوقف شده بود که پس از این وقفه طولانی پیشنهاد تولید آن به بنده و تیم جدید داده شد و هیچکس امید به پایان رسیدن این پروژه را نداشت و اگر حمایت‌های مدیران صدا و سیمای فارس نبود واقعا این پروژه به سرانجام نمی‌رسید.

وی در پایان ضمن تشکر از گروه تولید ادامه داد: تمام تیم تولید از کارگردانی تا دوستان صدا و دوبله و نویسندگی همه دستمزدهای حداقلی دریافت کردند ولی کار را با بالاترین کیفیت به سرانجام رساندند و تعهد کاری آنها ستودنی و مثال‌زدنی است.

گفتنی است این پروژه در 26 قسمت 11 دقیقه تولید شده که تهیه‌کنندگی آن را الهام نادری فرید برعهده دارد و گروه کارگردانی آن سامان عبدی نژاد و علیرضا مسکوکی هستند.

عباس کریمی عباسی سرپرست نویسندگان این مجموعه است.

مدیریت دوبلاژ این مجموعه را نیز فواد شافعی بر عهده داشته و تورج نصر، سعید مقدم‌منش، سعید بحرالعلومی، اشکان صادقی، علی باقرلی، مهرداد سوری، دیانوش آصف ‌وزیر، علیرضا مویدی، مهرداد معمارزاده، سعید نبوی، علی‌رضا ذوالفقاری، ستاره الله دادی، علیرضا سالار کیا، زهره گروسی و مهدی رحیمی هم صداپیشگان آن هستند ضمن اینکه یاسر فرهادی به عنوان گوینده نقش سعدی در این پروژه حضور دارد.

از دیگر عوامل تولید «سفرهای سعدی» می‌توان سامان‌ عبدی‌نژاد به عنوان سرپرست انیماتورها، محمد علی درگاهی در مقام طراحی و ترکیب صدا، بهرنگ قدرتی به عنوان سازنده موسیقی و زهرا دمز آبادی مدیر روابط عمومی نام برد.

انتهای پیام
captcha