نیمه خردادماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام طرح تحفیظ رضوی
کد خبر: 3968760
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

نیمه خردادماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام طرح تحفیظ رضوی

مدیر اجرایی طرح شبانه‌روزی تحفیظ رضوی گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح ملی قرآنی نیمه خردادماه خواهد بود، پس از پایان مهلت ثبت‌نام نیز فرآیند مصاحبه حضوری و گزینش افراد انجام خواهد شد.

نیمه خردادماه؛ آخرین مهلت ثبت نام طرح تحفیظ رضویمحمد مروج کاشانی، مدیر اجرایی طرح شبانه‌روزی تحفیظ رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: طرح تحفیظ رضوی با هدف جامه عمل پوشیدن به سخنان و مطالبه رهبری در رابطه با تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، تمرین و ترویج سبک زندگی اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف قرآن، اعتکاف با قرآن در جوار بارگاه منور رضوی و نیز تهمت‌زدایی از جامعه شیعه درباره عدم ارتباط با قرآن، اجرا می‌شود.

گزینش و مصاحبه پس از مرحله ثبت‌نام

وی افزود: ثبت‌نام در طرح تحفیظ رضوی ویژگی آقایان ۱۴ تا ۲۳ سال انجام می‌شود و آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح ملی قرآنی نیمه خردادماه ماه خواهد بود، پس از پایان مهلت ثبت‌نام نیز فرآیند مصاحبه حضوری و گزینش افراد انجام خواهد شد.

مروج کاشانی با بیان اینکه آغاز فرآیند مصاحبه حضوری افراد ثبت‌نامی در طرح تحفیظ رضوی پس از نیمه خرداد ماه آغاز می‌شود و تا ابتدای تیرماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: در مرحله مصاحبه حضوری دانش و توان افراد در حوزه روخوانی و روانخوانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پاسخ چند سؤال شخصی و تست روانشناسی از افراد گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از پذیرش قرآن‌آموزان در دوره مقدماتی و آزمایشی، حفظ ۳ جزء از قرآن کریم محور آموزش قرار خواهد گرفت، پس از ارزیابی افراد در پایان این دوره مقدماتی که از ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود و تا اواخر مردادماه ادامه خواهد داشت، افراد وارد دوره تکمیلی تحفیظ رضوی خواهند شد.

مدیر اجرایی طرح شبانه‌روزی تحفیظ رضوی با اشاره به اینکه اولویت پذیرش با 500 متقاضی ثبت‌نام شده در ابتدای فراخوان خواهد بود، اظهار کرد: آموزش‌های موردنظر در طرح ملی تحفیظ رضوی از صبح تا ظهر هر روز در حرم مطهر حضرت رضا(ع) انجام خواهد گرفت، به‌طور متوسط هر ۱۰ نفر یک استاد و مربی خواهند داشت، در پایان دوره ۱۴ ماه نیز گواهینامه‌ای از سوی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و دارالقرآن آستان قدس رضوی به حافظان کل قرآن اهدا خواهد شد.

حفظ قرآن در جوار حضرت رضا(ع)

وی با بیان اینکه اسکان قرآن‌آموزان طرح ملی تحفیظ رضوی در زائرسرای حضرت رضا(ع) واقع در مجاورت حرم رضوی صورت خواهد گرفت، گفت: مبلغ شهریه در نظر گرفته شده برای دوره مقدماتی طرح ملی تحفیظ رضوی ۳ میلیون تومان و دوره تکمیلی نیز هر ماه یک‌ونیم میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مروج‌کاشانی اظهار کرد: دوره آموزشی مقدماتی طرح ملی تحفیظ رضوی طی ۴۵ روز اجرا خواهد شد، برای آموزش حافظان قرآن در طرح ملی تحفیظ رضوی نیز از بهترین اساتید حفظ قرآن سراسر کشور در مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت‌نام باید به پایگاه‌های beytolahzan.ir و markazquran.razavi.ir مراجعه کنند، تصریح کرد: طرح تحفیظ رضوی در یک دوره ۱۴ ماهه تعریف شده است و افراد پس از آموزش تکمیلی در این دوره، حافظ ۳۰ جزء قرآن به همراه دانش اجمالی نسبت به ترجمه و تفسیر آیات قرآن خواهند بود.

مروج کاشانی ضمن تقدیر از مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در همراهی و اجرای طرح ملی تحفیظ رضوی عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در طرح ملی تحفیظ رضوی باید در طی دوره تکمیلی آموزش این طرح باید فراغت از تحصیل و اشتغال دیگری داشته باشند، متقاضیان می‌توانند پس از اتمام دوره ۴۵ روزه مقدماتی باید برای پیگیری روند مرخصی از تحصیل خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha