شریعت، معنویت و زندگی شهری؛ اولین درس گفتار الهیات شهر
کد خبر: 3968825
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

شریعت، معنویت و زندگی شهری؛ اولین درس گفتار الهیات شهر

مدیر دفتر مطالعات معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: در دومین بخش از اولین درس گفتار مدرسه فلسفه و الهیات در موضوع الهیات شهر به بررسی شریعت، معنویت و زندگی شهری می‌پردازیم.

شریعت، معنویت و زندگی شهری؛ اولین درس گفتار الهیات شهرعلی ظهیری، مدیر دفتر مطالعات معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اعلام این خبر اظهار کرد: موضوع «الهیات شهر»، موضوع جدیدی است که برای نخستین بار در انگلستان آغاز شد و شهرداری لندن با توجه به درخواست‌هایی که کلیسا داشت، به این نتیجه رسیده بود که نظرسنجی‌هایی را در این راستا انجام دهد و از این‌رو دغدغه‌های رسیدگی به این موضوع به وجود آمد.

وی ادامه داد: از طرفی ما نیز در معاونت فرهنگی دفتر مطالعات اسلامی در دانشگاه فردوسی مشهد، تصمیم گرفتیم که با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، همایشی را در راستای موضوع «الهیات شهر» که جزو بحث‌های مدرسه فلسفه و الهیات است، در مهرماه سال آینده برگزار کنیم.

مدیر دفتر مطالعات معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: در حقیقت پیرامون برگزاری این همایش پژوهشکده ثامن، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه اسلام تمدنی نیز شرکت خواهند داشت و به نوعی از این طرح حمایت کرده‌اند.

ظهیری بیان کرد: اما پیش از آن لازم دانستیم که کارگاه‌هایی را تحت عنون درس‌گفتار برای بخش‌های مختلفی که در این بحث دخیل هستند مانند «شریعت، معنویت و زندگی شهری»، معماری شهری و همچنین تأثیری که ادیان می‌تواند در این مسئله داشته باشند، طراحی و برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس بخش نخست این درس‌گفتار تحت عنوان «معنویت و فضای شهری»، در زمستان سال گذشته برگزار که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد، گواهی حضور در این دوره به آن‌ها اعطا شد و تمامی جلسات نیز برای افرادی که ثبت‌نام کرده بودند، بارگذاری شد. مخاطبانی که در این جلسات حضور داشتند، تنها در مشهد و دانشجویان دانشگاه فردوسی نبودند، بلکه از تمامی شهرهای ایران مخاطب داشتیم.

مدیر دفتر مطالعات معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بخش دوم درس‌گفتار این همایش نیز تحت عنوان «شریعت، معنویت و زندگی شهری» از 16 اردیبهشت‌ماه تا 20 خردادماه سال جاری در روزهای پنجشنبه برگزار خواهد شد.

ظهیری اظهار کرد: جلسه اول این درس‌گفتار با حضور حجت‌الاسلام الهی خراسانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی در خصوص «شهر شرعی و شهر معنوی»، جلسه دوم با موضوع «نظریه کلامی شهر» با حضور آیت‌الله احمد مبلغی، مدرس حوزه علمیه قم، جلسه سوم با موضوع«حق به شهر در دو رویکرد سنتی و نواندیشانه» با حضور حجت‌الاسلام علی شفیعی؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده اسلام تمدنی، جلسه چهارم در خصوص «شهر، فرد و شخص» با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر رحیم نوبهار، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و جلسه آخر نیز با موضوع «مبانی معنایی و معنوی شهر» با حضور دکتر حسن بلخاری، استاد دانشگاه تهران، برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره می‌توانند از طریق درگاه پرداخت ویژه دانشجویان و طلاب به آدرس/idpay.ir/mfh-sdjd/shop/۳۷۰۵۶۷، همچنین برای عموم علاقه‌مندان از طریق آدرس /idpay.ir/mfh-sdjd/shop/۳۷۰۵۶۴ که با اعطای گواهی معتبر از دانشگاه فردوسی مشهد همراه است، ثبت‌نام خود را انجام دهند

انتهای پیام
captcha