لزوم توجه مراکز آموزشی آستان قدس به تعاملات علمی با کشورهای همسایه
کد خبر: 3968953
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

لزوم توجه مراکز آموزشی آستان قدس به تعاملات علمی با کشورهای همسایه

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم توجه مراکز آموزشی آستان قدس به تعاملات علمی با کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: در فعالیت‌های علمی و آموزشی باید به کشورهای همسایه خود نیز توجه داشته باشیم. این کشور‌ها بسیار حائز اهمیت هستند و نباید نسبت به مقاصد شوم آمریکا در افتتاح مراکز آموزشی و تلاش برای تغییر سبک زندگی و افکار جوانان این کشورها منفعل بود.

لزوم توجه مراکز آموزشی آستان قدس به تعاملات علمی با کشورهای همسایهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان مقدس رضوی، شامگاه 12 اردیبهشت ماه در دیدار نمایندگان معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه‌های آستان قدس رضوی ضمن گرامیداشت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، ابراز کرد: روز معلم را به تمامی معلمان، مدرسان و اساتید سخت‌کوش و فداکار که مجاهدانه در عرصه‌ آموزش و پرورش نسل آینده کشور تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه اهتمام اصلی بنده در آستان قدس رضوی کار فرهنگی است، بیان کرد: در نخستین جلسه‌ای که به منظور توفیق خدمت در آستان قدس خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم، تأکید ایشان بر کار فرهنگی بود و لذا با توجه به امکانات و مقدورات اولویت نخست آستان قدس ابتدا عمق‌بخشی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و سپس رسیدگی به احسان‌جویان و نیازمندان است.

مروی در ادامه به تعیین چشم‌انداز فعالیت‌های آموزشی مراکز علمی آستان قدس پرداخت و تصریح کرد: هدف آستان قدس مدرسه‌داری در کنار بخش‌های دولتی و غیرانتفاعی نیست. مراکز آموزشی این نهاد باید الگو برای مدارس و دانشگاه‌های کشور باشند و برای نظام مقدس اسلامی کادرسازی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت برخورداری از همت بلند برای کسب توفیقات تأکید و به دست اندرکاران عرصه آموزش و پرورش آستان قدس، گفت: در امور آموزشی همت بلند و خواسته‌های بزرگ داشته باشید و برای رسیدن به اهداف متعالی با برنامه‌ریزی عزم خویش را جزم کنید؛ باید اینگونه تصور کنیم که در کشور جز مراکز علمی و آموزشی آستان قدس هیچ مدرسه و دانشگاه دیگری وجود ندارد و تمام وظیفه کادرسازی برای کشور بر عهده مراکز علمی و آموزشی آستان قدس است.

وی تصریح کرد: نگاه در دانشگاه‌ها و مدارس آستان قدس باید این باشد که وظیفه کادرسازی و تربیت مسئولان کشور از صدر تا ذیل را برعهده دارند، لذا باید فعالیت‌های علمی، آموزشی و تربیتی در این تراز دنبال شود و آستان قدس نیز به میزان توان از مراکز علمی و آموزشی خود برای تقویت و فراهم آوردن بستر تحقق این مهم، حمایت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چرایی تمرکز مراکز علمی و آموزشی آستان قدس در سازمان علمی و فرهنگی پرداخت و افزود: تقویت همکاری، همپوشانی و هم‌افزایی بخش‌های علمی و فرهنگی یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد سازمان علمی و فرهنگی در آستان قدس به عنوان حلقه وصل این مراکز بوده است.

وی اضافه کرد: اولویت جذب در دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی باید فارغ التحصیلان مدارس امام رضا(ع) باشند و از سوی دیگر کادر علمی و آموزشی مدارس امام رضا(ع) باید توسط دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا (ع) تأمین شود.

 مروی با تأکید بر توجه به کشورهای همسایه در تعاملات علمی و آموزشی، گفت: در فعالیت‌های علمی و آموزشی باید به کشورهای همسایه خود نیز توجه داشته باشیم، این کشور‌ها  بسیار حائز اهمیت هستند و نباید نسبت به مقاصد شوم آمریکا در افتتاح مراکز آموزشی و تلاش برای تغییر سبک زندگی و افکار جوانان این کشورها منفعل بود.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: آستان قدس دستگاه عالم آل محمد(ص) است و ظرفیت‌ علمی و فرهنگی بسیار قوی دارد و می‌تواند در سطح کشور و جهان تأثیرگذاری علمی و فرهنگی داشته باشد.
 

انتهای پیام
captcha