تولید 12 نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهدای شاخص زنجان
کد خبر: 3969011
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

تولید 12 نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهدای شاخص زنجان

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری 150 هزار سند از شهدای استان گفت: 12 نرم‌افزار چندرسانه‌ای نیز از شهدای شاخص تهیه شده است.

تولید 12 نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهدای شاخص زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی بیات، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 13 اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان اظهار کرد: برای برگزاری این کنگره کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا را بر عهده دارد و تا کنون نسبت به جمع‌آوری 150 هزار سند، شامل وصایا، نوشته‌ها، کتب اشیاء و لوازم و سایر موارد اقدام کرده است.

وی در خصوص چاپ وصیت‌نامه شهدای استان ابراز کرد: فایل نوشتاری وصیت‌نامه یک هزار و ۱۶ نفر از شهدای استان به دبیرخانه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان ارسال شده است. چاپ دو جلد کتاب با عنوان «دلی که جا ماند» و «شهد شهود»، تولید و رونمایی از ۱۲ نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهدای شاخص استان، مکاتبه و جذب مشارکت در چاپ ۱۰ عنوان کتاب از دیگر فعالیت‌های این کمیته است.

این مسئول با اشاره به اینکه تعدادی از شهدای زنجانی خارج از استان دفن شده یا خانواده آن‌ها در شهر دیگری هستند، تصریح کرد: درخواست جمع‌آوری اسناد و آثار ۶۲۸ شهید خارج استان از ۲۰ استان کشور اعلام شده که تا کنون ۱۴ هزار و ۷۲۴ اثر از ۵۰۰ شهید والامقام زنجانی از سایر استان‌ها دریافت شده است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون با والدین یک هزار و ۲۴ نفر از شهدا مصاحبه نشده است، تصریح کرد: لیست این تعداد از والدین شهدای معزز، جهت برنامه‌ریزی و انجام مصاحبه به دبیرخانه این کمیته ارسال شده است و مصاحبه با ۱۲۰ نفر از والدین شهدا در قالب خاطره‌نگاری توسط صدا و سیما در دستور کار قرار دارد.

وی به اهمیت تزریق اعتبارات  و مشارکت دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه این کنگره ملی یادآور شد: با پیگیری صورت گرفته یک میلیارد ریال بودجه از معاونت فرهنگی بنیاد مرکز جذب شده است. همچنین مکاتبه با میراث فرهنگی و گردشگری برای طراحی تندیس، تفکیک و ارائه اطلاعات کامل بانوان شهید، طراحی تیزر و تبلیغات فراخوان جمع‌آوری آثار شهدا برای پخش از صدا و سیما و ارائه به دبیرخانه و تفکیک فیلم برنامه پلاک با مشارکت صدا و سیما جهت بهره‌برداری در کنگره نیز انجام شده است.

بیات با اشاره به مکاتبه با فرمانداری‌های برای استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها و شهرداری‌ها در راستای ساماندهی تبلیغات ابراز کرد: بارگذاری ۱۰۰ خبر در سایت و بیش از ۳۰۰ خبر در کانال‌های فضای مجازی توسط کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا انجام شده است.

انتهای پیام
captcha