گرامیداشت روز جهانی قدس در استان‌های مختلف یمن
کد خبر: 3969898
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

گرامیداشت روز جهانی قدس در استان‌های مختلف یمن

مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده در استان‌های مختلف از جمله شهر صنعا، پایتخت این کشور روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المیادین»، صدها هزار نفر از شهروندان یمنی عصر امروز، 17 اردیبهشت‌ماه، در تظاهرات روز جهانی قدس در شهر صنعا، پایتخت یمن شرکت کردند.

تظاهرکنندگان یمنی در شهر صنعا با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و یمن و تصاویری از رهبران مقاومت و «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن در اجتماع بزرگی که در خیابان «الستین شمالی» صنعا برگزار شد، شرکت کردند.

همچنین، بانوان یمنی نیز با برگزاری اجتماع بزرگی در خیابان «حدیقة الثورة» شهر صنعا، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

تظاهرات روز جهانی قدس عصر امروز همچنین در شهر صعده، واقع در شمال یمن و استان‌های الجوف، الحدیده، تعز، حجة، المحویت، إب، عمران و ذمار، و...برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی تداوم اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و اقدامات خصمانه و جنایتکارانه اسرائیل علیه فلسطینیان در منطقه «شیخ جراح» قدس را به شدت محکوم کردند و همچنین، شعارهایی علیه آمریکا سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در پایان با صدور بیانیه‌ای، گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی را به وحدت و یکپارچگی برای مقابله دشمن صهیونیست دعوت کردند و از ملت‌های عربی نیز خواستند که به یاری ملت فلسطین به پا خیزند.

در این بیانیه آمده است: ملت یمن به حمایت خود از ملت فلسطین تا آزادی کامل سرزمین‌های فلسطینی ادامه می‌دهد. 

یادآوری می‌شود، مردم برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله ایران، سوریه، لبنان، بحرین، عراق و افغانستان، روز جهانی قدس را با راهپیمایی‌ و کاروان‌های خودرویی گرامی داشتند.

انتهای پیام
captcha