روز قدس یک مسئله اعتقادی، دینی و انسانی است/ منفعت گفت‌وگوی ایرانی و سعودی برای مقاومت
کد خبر: 3969899
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
سیدحسن نصرالله:

روز قدس یک مسئله اعتقادی، دینی و انسانی است/ منفعت گفت‌وگوی ایرانی و سعودی برای مقاومت

دبیرکل حزب‌الله لبنان روز قدس را یک مسئله اعتقادی، دینی، اخلاقی و انسانی دانست و گفت: احیای روز جهانی قدس یک مسئله سیاسی یا تاکتیکی نیست بلکه یک حق مطلق است که تغییر نخواهد کرد.

روز قدس یک مسأله اعتقادی، دینی و انسانی است/ منفعت گفت‌وگوی ایرانی و سعودی  برای مقاومت
به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، عصر امروز، 17 اردیبهشت‌ماه، در ابتدای سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: وضعیت سلامتی من خوب است و مبتلا به کرونا نیستم، فقط دچار برونشیت هستم که باعث سرفه می‌شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از زمان امام خمینی (ره) و امروز در دوران امام خامنه‌ای متعهد به برگزاری روز جهانی قدس  بوده و این یک موضوع تاکتیکی یا سیاسی نیست، بلکه یک مسئله اعتقادی و یک حق مطلق است که نمی‌تواند تغییر پیدا کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه روز قدس یک مسئله عقیدتی، دینی، انسانی و اخلاقی است، گفت: ایستادگی ملت فلسطین و تأکید این ملت بر حق خود و قدس بسیار مهم است و به تمام محور مقاومت مشروعیت می‌بخشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صحنه کلی فلسطین امروز صحنه طرد اشغالگری و پایبندی به حق است، گفت: این همان چیزی است که به  محور مقاومت و هر حمایتی که از مردم فلسطین اعم از سیاسی، نظامی و غیره صورت می‌گیرد، مشروعیت می‌بخشد.

سیدحسن نصرالله در ادامه گفت: آنچه امروز در بیت‌المقدس از مقابله با دشمن به شدت مسلح شاهد هستیم، پیشرفت مهمی است، زیرا اسرائیلی‌ها اینگونه القا می‌کنند که فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری قدرت مقابله ندارند.

وی در ادمه با تأکید بر ورود توان نظامی و موشکی نوار غزه به خط مبارزه در قدس، گفت: اسرائیلی‌ها اذعان می‌کنند که ورود غزه به درگیری‌های قدس تهدیدی بسیار جدی است و این باعث ایجاد افق‌های بزرگی در مقاومت می‌شود و من از رهبران مقاومت می‌خواهم که این رویکرد را ادامه دهند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادمه بر ضرورت پایداری محور مقاومت تأکید کرد و گفت: ایران قوی‌ترین کشور در این محور است و سال‌ها تلاش برای سرنگونی نظام ایران و بازگرداندن آن به محور اسرائیل و آمریکا ناکام بوده است.

نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه ایران تا حد زیادی از مرحله خطر عبور کرده و موضوع «جنگ آمریکا با ایران» تمام شده است، گفت: گزینه‌‌های آمریکا و رژیم اسرائیل برای اینکه ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، تمام شده است.

 وی اضافه کرد: ایران مرحله پیشین را پشت سر گذاشته و با تحریم‌‍‌ها مبارزه خواهد کرد، خواه آمریکا به توافق هسته‌ای برگردد، تحریم‌ها را بردارد یا برندارد. گزینه‌های دشمن صهیونیستی و آمریکا علیه ایران شکست خورده است، ایرانی‌ها به اتفاقی که در تأسیسات نطنز رخ داد به شکلی جدی پاسخ دادند و بارزترین این پاسخ‌ها غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم بود که رژیم اسرائیل را وحشت‌زده کرده است.

سیدحسن نصرالله در ادامه با تأکید بر اینکه خروج آمریکا از توافق‌، طبق اعتراف خود آمریکایی‌ها، یک اشتباه بزرگ بود، گفت: خروج آمریکا از برجام درهای بیشتری را برای ایرانیان باز کرد، این در حالی است که اسرائیل از توسعه عظیم برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران به شدت هراسان است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به اخباری مبنی بر مذاکرات ایران و عربستان و همچنین سخنان ولیعهد سعودی در قبال ایران اشاره کرد و گفت: همه این مسائل به نفع محور مقاومت است.

نصرالله تصریح کرد: تجربه ۴۰ ساله نشان داده که جمهوری اسلامی ایران، متحدان خود را نمی‌فروشد و بر سر منافع آنها چانه‌زنی نمی‌کند، بنابراین کسی که باید از گفت‌وگوی ایرانی ـ سعودی نگران باشد، متحدان آمریکا در منطقه هستند.

تعامل سوریه با کشورهای عربی

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به مسئله سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه جنگ را پشت سر گذاشته و بسیاری از کشورهای عربی تماس‎‌های خود  را با این کشور آغاز کرده‌اند.

وی گفت: همچنین، خبرهایی از دیدار سعودی‌ها و سوری‌ها منتشر شده که خود سوری‌ها باید آن را رد یا تأیید کنند، اما به هر حال عربستان نمی‌تواند شروطی را به سوریه درباره روابطش با ایران که در حال مذاکره با تهران است، تحمیل کند.

مقابله عراقی‌ها با احیای داعش

رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عراقی‌ها با احیای داعش مقابله می‌کنند، گفت: هدف قرار دادن نیروهای مقاومت در عراق یک شکست است.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی امروز ملت یمن در روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: یمن با فرماندهان جوان و صادق به محور مقاومت افزوده شده، این در حالی است که یمنی‌ها در هفتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی قرار دارند و آنها در پایان کار برنده خواهند بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه اسرائیل امروز نسبت به تحولات مثبت صورت گرفته در توانمندی محور مقاومت نگران است، گفت: وضعیت رژیم صهیونیستی بحرانی است و شکاف‌هایی در ساختارش به وجود آمده، این رژیم اکنون با بحران رهبری و فرماندهی روبروست که از نشانه‌های ضعف و افول آن است. از سوی دیگر، موشک های پدافند هوایی سوریه امروز به دیمونا اصابت کرده که موجب نگرانی شدید این رژیم شده است.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه انتخابات رژیم صهیونیستی به دلیل اصرار بنیامین نتانیاهو برای باقی ماندن در پست نخست‌وزیری با هدف فرار از محاکمه و زندان چند بار تکرار شده است، گفت: بحرانی حقیقی در فلسطین اشغالی به وجود آمده که نشان‌دهنده سستی، ضعف و افول این رژیم است. برخی تحلیلگران صهیونیست می‌گویند که رژیم صهیونیستی با احتمال جنگ داخلی روبروست.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه با طرح این سؤال که اگر جنگی در منطقه رخ دهد و هزاران موشک از بیش از یک جبهه شلیک شود، آیا پدافند هوایی رژیم اسرائیل می‌تواند با این موشک‌ها مقابله کند؟ گفت: سقوط یک پل در فلسطین اشغالی و کشته شدن ده‌ها صهیونیست نشان داد که جبهه داخلی رژیم اسرائیل برای مقابله با وضعیت جنگی آماده نیست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها امروز از بازگشت عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری و ورود غزه به خط معادله نبرد نگران هستند، گفت: ارتش اسرائیل به توان خود در مقابله با جبهه‌های مختلف در صورت وقوع جنگ باور ندارد.

عادی‌سازی روابط با اسرائیل

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه گام‌ها در راستای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی نتیجه‌ای ندارد، گفت: کشورهایی که به اقدام روی آورده‌اند دنبال کسی هستند که از آنها حفاظت کند اما حفاظت از این دشمن چگونه تأمین می‌شود؟

نصرالله در ادامه گفت: وظیفه ما در روز قدس این است که در کنار مسئله فلسطین بایستیم و تمام آزادگان جهان باید در کنار مسئله فلسطین ایستادگی کنند و حمایت همه جانبه داشته باشند.

مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: موضع حزب‌الله عدم مداخله در این مذاکرات و واگذاری پرونده به دولت لبنان است.

وی با  تأکید اینکه دولت لبنان باید به مسئولیت تاریخی خود در این موضوع عمل و بر حقوق خود تأکید کند، گفت: این به نفع لبنان و مقاومت است که از هر نوع مذاکرات ترسیم مرزی با فلسطین اشغالی به دور باشد.

نصرالله در ادامه درباره رزمایش رژیم صهیونیستی که قرار است از روز یکشنبه آغاز شود، هشدار داد و گفت: حزب‌الله از صبح یکشنبه تمام گام‌های مناسب را برخواهد داشت و برای همراهی با رزمایش دشمن آماده خواهد بود.

هشدار جدی سیدحسن نصرالله به رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب‌الله لبنان، اجرای مستمر و بیش از حد متعارف رزمایش‌های نظامی را بیانگر نگرانی و ضعف نیروی زمینی اسرائیل دانست و اظهار کرد: نشانه‌های ضعف و سستی را می‌توان آشکارا در ساختارهای این رژیم مشاهده کرد.

سیدحسن نصرالله در پایان سخنان خود به دشمن اسرائیلی در مورد هرگونه حرکت اشتباه به سمت لبنان و هرگونه تلاش برای صدمه زدن به قوانین تعامل هشدار داد و گفت: ما هیچ تخلف، اشتباه یا حرکت تهاجمی اسرائیل در تمام سرزمین‌های لبنان را تحمل نخواهیم کرد و دشمن باید این پیام روشن را درک کند.
انتهای پیام
captcha