پشتکار برای یادگیری قرائت قرآن با حضور هر روزه در جلسات + فیلم
کد خبر: 3969928
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
در مستند «راویان نور» معرفی شد؛

پشتکار برای یادگیری قرائت قرآن با حضور هر روزه در جلسات + فیلم

مستند تلویزیونی راویان نور، به معرفی یکی از چهره‌های قرائت قرآن کشورمان در سطح بین‌المللی پرداخت. احمد ابوالقاسمی در این مستند به سال‌ها ممارست برای رسیدن به سطح بالایی در زمینه تلاوت اشاره داشت.

 احمد ابوالقاسمیبه گزارش ایکنا، هفتمین قسمت از مستند «راویان نور» به معرفی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان و مدرس و داور قرآن پرداخت.

ابوالقاسمی گفت: در نوجوانی با وجود صدای بسته و گرفته‌، علاقه به خواندن قرآن داشتم و چندین بار این موضوع را در کلاس‌های قرآن و گروه‌های سرود تجربه کردم، اما به دلیل برخورد تمسخرآمیز سایرین، سال‌ها تلاوت را رها کردم. کلاس چهارم ابتدایی دوستی به نام حسین احمدی داشتم. سر کلاس شروع به تلاوت کرد و گفتم من هم بلدم، همین که صدای من در کنار صدای شفاف حسین احمدی قرار گرفت، موجی از خنده از سوی سایر همکلاسی‌ها نثارم شد. همین امر باعث ناامیدی‌ام شد، تا اینکه در سال 61 اتفاقی از مقابل مسجد محله‌مان رد می‌شدم و مشاهده کردم جمعی گرد هم قرآن می‌خوانند، استاد خوبی به نام جابر جلیلی مشغول آموزش بود.

این قاری و مدرس قرآن افزود: وارد جلسه شدم، روخوانی قرآن را از قبل می‌دانستم و خواندن بدون نقص و سالمی انجام دادم، استاد جلیلی به من گفت: «تو می‌توانی به خوبی به قرائت قرآن بپردازی». با تلاشی خستگی‌ناپذیر، در هفته حضور در هشت جلسه قرآن را تجربه می‌کردم، خاطرم هست چهارشنبه‌ها دو جلسه می‌رفتم، طی سه سال، تلاوتم را به جایی رساندم که شنیدنی باشد.

ابوالقاسمی از سال‌ 65 به امر داوری مسابقات پرداخته است و بنابر گفته وی «فردی که به صورت تلفیقی کار می‌کند، یعنی هم تلاوت می‌کند و هم آموزش می‌دهد، می‌تواند در زمینه داوری مناسب باشد و فردی که آموزش می‌دهد و دائماً با شاگردان در ارتباط است، حساسیت‌هایش بالاتر می‌رود و می‌توان تیزبین‌ و ریزبین‌تر باشد و این عشقم به آموزش قرآن و نداشتن بخل در آموزش، موجب شد تا تجربه داوری‌ام بالا رود.

وی سال‌های دفاع مقدس با وجود سن کم در جبهه حق علیه باطل حضور داشته است. زندگی احمد ابوالقاسمی در کتابی با عنوان «ترکش دوست‌داشتنی» نوشته «محمد خسروی‌راد» جمع‌آوری شده است.

این قاری بین‌المللی در بخشی از این مستند به جاودانگی افرادی که مسیر حق را انتخاب کرده‌اند و نابودی افرادی که دنبال ناحقی رفته‌اند، اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد، دوباره مسیرم را انتخاب کنم، همین مسیر قرآن را انتخاب می‌کنم، ان‌شاءالله بتوانم تا آخر در این طریق باقی بمانم.

در بخش‌هایی از این برنامه، گفت‌‌وگو‌هایی با دوستان، اساتید و قاریان، درباره ویژگی‌های اخلاقی احمد ابوالقاسمی صورت گرفت که در ذیل به آن اشاره می‌شود؛

  • قاری مسلط و خوش‌فکر و از مبلّغان صاحب رسالت تبلیغی
  • اخلاق و منش خوب و کلام شیرین
  • دارای پشت کار خوب
  • مدیر شایسته و موفق
  • شناخت خوب نسبت به رسانه در کنار آگاهی از علم قرائت و تلاوت
  • سعی در تعامل مستقیم با مردم
  •  پرتلاش در زمینه آموزش قرآن و انتقال تجارب ارزشمند به جوانان و نوجوانان
  • دانش خودش را به درستی و به اندازه در اختیار سایر مخاطبان قرار می‌دهد.

این برنامه به تهیه‌‌کنندگی و کارگردانی سیدمهدی موسوی‌برزکی طی ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای هر روز ساعت ۱۸:۴۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود. بازپخش این مجموعه روز بعد، ساعت ۱۲:۳۰ است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha