ضرورت ایجاد بازار فروش دائمی برای رفع موانع تولید
کد خبر: 3970086
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

ضرورت ایجاد بازار فروش دائمی برای رفع موانع تولید

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: تولید و توزیع یک چرخه است و برای رفع موانع تولید باید تولیدات را با سرعت، کیفیت و با قیمت پایین سریع به دست مردم برسانیم، لذا نیازمند آن هستیم که در این خصوص بازار فروش دائمی ایجاد کنیم که این مقوله را با کمک بسیج اصناف دنبال خواهیم کرد.

ضرورت ایجاد بازارفروش دائمی برای رفع موانع تولیدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، داریوش کوکبی، مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی، امروز 18‌ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های این نهاد در محل سازمان بسیج سازندگی استان، اظهار کرد: در خراسان رضوی 4314 گروه جهادی داریم که از یک‌سو به‌صورت محله محور و جغرافیا محور خدمات ارائه می‌کنند و از سوی دیگر در جغرافیای استان و کشور در بحث محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان فعالیت دارند.

وی در خصوص اقدامات این نهاد انقلابی در ماه مبارک رمضان، افزود: توزیع بیش از 400 هزار پرس غذای گرم و تهیه و توزیع بیش از 80 هزار سبد معیشتی به مبلغ هر بسته بین 300 تا 500 هزار تومان در سطح استان و حاشیه شهر مشهد از جمله اقدامات بسیج سازندگی در استان بوده است.

کوکبی ابراز کرد: در سال 99 و در راستای کمک مؤمنانه تعداد 825 هزار سبد معیشتی بین اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا و افراد نیازمند توزیع شد، همچنین تعداد 121 هزار بسته لوازم‌التحریر ، 586 بسته بهداشتی و برای 17 هزار 357 نفر داروی رایگان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی اضافه کرد: اهداء 539 مورد تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی و تعداد 7 هزار 339 سری جهیزیه به نوعروسان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای امر آموزش نیز 81 هزار ساعت خدمات آموزشی برای مناطق هدف ارائه شد. ایجاد اشتغال برای 1118 نفر و آزاد کردن 24 زندانی از محل کمک‌های خیرین نیز از جمله فعالیت‎های این نهاد در سال 99 بوده است.

کوکبی در خصوص اقدامات عمرانی بسیج سازندگی استان اظهار کرد: علاوه بر مرمت و احداث 672 مورد خانه معسرین نیز در قالب طرح کرامت نیز اقدامات عمرانی با همکاری دستگاه‌های دولتی صورت گرفته و تعداد 103 پروژه دولتی همراه با اجرای طرح شهید همدانی و آبرسانی از طریق 19 قنات در مناطق هدف انجام شده است، ضمن اینکه 155 باب واحد مسکونی در جریان سیل استان گلستان احداث و تعداد 421 منزل مسکونی آسیب‌دیده از سیل بازسازی شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه در قرارگاه شهید برونسی نیز اقداماتی در بحث آموزش اشتغال در باب اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، اضافه کرد: در این راستا نیز به 539 هزار نفر ساعت و بیش از 1500نفر مشاور رایگان در خصوص اشتغال ارائه شد.

وی اضافه کرد: در بحث جهاد روشنایی و نصب پنل خورشیدی 441 نفر متقاضی داشتیم که 200 نفر برای دریافت وام به بانک معرفی شدند.

کوکبی راه‌اندازی صندوق‌های اشتغال محور را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: در این طرح 1360 صندوق ایجاد شده که 73 هزار نفر عضو صندوق‌ها هستند و در حال حاضر موجودی قابل توجهی دارد که بالغ بر سه برابر موجودی دارای گردش مالی است، لذا ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 12 هزار نفر و تأسیس 43 شبکه تعاونی محصول ایجاد این صندوق‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی افزود: در بحث شعار سال نیز در بسیج سازندگی بنا داریم که شهرکی مشابه شهرک‌های صنعتی ایجاد کنیم تا تولید گوشت قرمز داشته باشیم و با توجه به علاقه‌مندی افراد از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های آنان استفاده کنیم.

وی ابراز کرد: همچنین بحث بازسازی و احداث مسکن ارزان قیمت، توزیع لوازم‌التحریر و بسته‌های معیشتی را در دستور کار داریم، ضمن اینکه در راستای ایجاد مشاغل خانگی و ایجاد بازار فروش توسط تعاونی‌ها فعالیت خواهیم داشت.

کوکبی تصریح کرد: تولید و توزیع یک چرخه است و برای رفع موانع تولید باید تولیدات را با سرعت، کیفیت و با قیمت پایین سریع به دست مردم برسانیم، لذا نیازمند آن هستیم که در این خصوص بازار فروش دائمی ایجاد کنیم که این مقوله را با کمک بسیج اصناف دنبال خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی اضافه کرد: امروز بسیج سازندگی از جوانان انقلابی در مسیر تعمیق انقلاب و نگاه به داخل استفاده می‌کند.

انتهای پیام
captcha