اجرای نیات موقوفات مشهد در ماه رمضان
کد خبر: 3970119
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

اجرای نیات موقوفات مشهد در ماه رمضان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد از اجرای نیات موقوفات مرتبط با ماه مبارک رمضان در مشهد خبر داد و گفت: در این راستا از ۴۰ مسجد برگزار کننده مراسم جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم حمایت مالی از محل موقوفات مرتبط شده است.

جرای نیات موقوفات مشهد در ماه مبارک رمضانبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد صفر پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد در تشریح برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اداره اوقاف ناحیه یک مشهد با مشارکت خیرین و از محل عوائد موقوفات، روزانه 15هزار پرس غذای گرم در 19 آشپزخانه حاشیه شهر با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی طبخ و به‌صورت غذای بیرون بر بین اقشار آسیب‌دیده و نیازمند توزیع می شود.

وی افزود: تاکنون 435 هزار پرس غذای گرم با رعایت شیوه‌های نامه بهداشتی طبخ و در بسته بندی‌های بیرون بر بین نیازمندان توزیع شده که این تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد همچنین در طرح نان حاج رضوان، به 500 خانوار نیازمند کارت نان به مبلغ یک میلیون ریال اهدا می‌شود ضمن اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان تعداد 7 هزار روغن خوراکی یک لیتری به ارزش 700 میلیون ریال بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شد.

صفرپور بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد تعداد 1740 بسته معیشتی به ارزش 4 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیرین تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد افزود: توزیع 20 هزار بطری آب معدنی نیز در شب‌های قدر بین شرکت کنندگان در مراسم و حمایت مالی از 40 مسجد برگزار کننده مراسم جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در سطح شهر مشهد از محل موقوفات مرتبط از دیگر اقدامات این اداره در راستای اجرای نیات واقفین بوده است.

صفرپور بیان کرد: اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در بخش رضویه با عنوان آیه‌های ولایت از دیگر برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام
captcha