بمب‌گذاری در محله شیعه‌نشین کابل؛ 40 کشته و ده‌ها مجروح
کد خبر: 3970170
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

بمب‌گذاری در محله شیعه‌نشین کابل؛ 40 کشته و ده‌ها مجروح

‏وزارت کشور افغانستان اعلام کرد بر اثر وقوع یک انفجار در مجاورت یک مدرسه دخترانه در غرب شهر کابل، 40 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، ‏وزارت کشور افغانستان وقوع یک انفجار در نزدیکی یک مدرسه دخترانه در غرب شهر کابل را تأیید کرده است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید در این انفجار 40 نفر کشته و ۵۲ نفر زخمی شده‌اند. او گفت احتمال تغییر شمار کشته‌ها و زخمی‌ها وجود دارد.

به گفته وی انفجار حوالی ساعت چهارونیم به وقت محلی در نزدیک مدرسه سیدالشهدای شهرک اتفاق در منطقه شیعه‌نشین دشت‌ برجی رخ داده است. ساکنان محلی اعلام کردند که صدای سه انفجار را شنیده‌اند و شاهدان عینی می‌گویند که شمار زیادی از دانش‌آموزان و مردم محلی در این بمب‌گذاری کشته و زخمی شده‌اند.

دستگیر نظری، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که شمار زخمی‌های این حادثه به ۷۴ نفر افزایش پیدا کرده است. 

دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل با ابراز تنفر شدید نسبت به این حمله آن را قساوت در برابر غیرنظامیان خوانده و با خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز همدردی کرده است.

همچنین ارگ ریاست جمهوری افغانستان انفجارها در مدرسه دختران سیدالشهدای دشت برجی را یک حمله تروریستی خوانده و محکوم کرده است. در اعلامیه ارگ آمده است که رئیس‌جمهور غنی گفته است که طالبان با تشدید جنگ نامشروع و خشونت‌بار نشان دادند که متمایل به حل بحران کنونی از طریق صلح‌آمیز نیستند و با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده صلح را از بین می‌برند.

بر اساس این اعلامیه، غنی این حمله را به طالبان نسبت داده و آن‌را جنایت بشری و ضد ارزش های اسلامی دانسته است. این در حالی است که هنوز هیچ گروه مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. 

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در واکنش نوشته که طالبان این حمله را محکوم می‌کند. او نوشته که این حملات علیه شهروندان عادی انجام شده و متأسفانه تلفات زیاد وارد کرد.

انتهای پیام
captcha