یادبود خلبان شهید عبدالکریمی حافظ کل قرآن برگزار شد + زندگینامه
کد خبر: 3970184
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
در ستاد نهاجا؛

یادبود خلبان شهید عبدالکریمی حافظ کل قرآن برگزار شد + زندگینامه

همزمان با سالروز عروج خلبان شهید عبدالکریمی، محفل انس با قرآن با تلاوت قاری بین‌المللی کشورمان در مسجد النبی(ص) ستاد نیروی هوایی برپا شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با سالروز عروج خلبان شهید عبدالکریمی، محفل انس با قرآن امروز، 18 اردیبهشت‌ماه با تلاوت محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی کشورمان در جمع کارکنان نهاجا و فرماندهان و مدیران این نیرو در تهران برگزار شد.

در این محفل که به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور امیرسرتیپ خلبان مهدی هادیان، معاون هماهنگ‌کننده نهاجا در مسجد النبی(ص) ستاد نیروی هوایی برپا شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا گفت: فلسفه ماه مبارک رمضان تقوای الهی است و حضرت علی (ع) نیز در وصیت خود، فرزندان و همچنین شیعیان خود را به تقوای الهی و عمل به قرآن توصیه کرده است و در قرآن نیز در توصیف افراد متقی همواره به یاد خدا بودن آمده است.

وی افزود: خداوند متعال در سوره والعصر، عمل صالح و صبر را نشانه ایمان و تقوا معرفی می‌کند و روزه نیز در حقیقت بهترین تمرین صبر است و روزه‌دار در طول ماه مبارک رمضان حتی از حلال خدا نیز اجتناب می‌کند و در نتیجه این صبر و تقوا، جامعه قوه تشخیص پیدا خواهد کرد.

قاضی ادامه داد: عظمت ماه مبارک رمضان به انجام فریضه روزه نیست، بلکه به نزول قرآن است، به همین جهت حضرت علی(ع) در ادامه وصیت خود شیعیان و پیروان خود را به عمل به قرآن و نماز سفارش می‌کند و حضرت ولی‌عصر(عج) نیز در زمان ظهور خود مجری دستورالعمل‌های قرآن است.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری «آینده این ملت و جهان به قرآن بستگی دارد و استمرار انقلاب اسلامی به دلیل رسوخ عمیقی است که قرآن درون جامعه داشته است» گفت: عمل به قرآن، ضامن سعادت انسان و جامعه است.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نهاجا با اشاره به حدیث ثقلین افزود: میراث گران بهای پیامبر گرامی اسلام(ص)، قرآن و عترت است و این دو از هم جدایی‌ناپذیر است و اهل‌بیت(ع) مفسران حقیقی قرآن هستند و امیدواریم که همه ما بتوانیم در تمامی مراحل زندگی به دستورالعمل‌های این کتاب شریف عمل کنیم.

از خلبان شهید خسرو عبدالکریمی، حافظ کل قرآن بیشتر بدانید.

انتهای پیام
captcha