ناامیدی مردم از آینده؛ نقطه کانونی اقدامات دشمن / تشریح نتایج میدان دادن به جوانان
کد خبر: 3970186
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی بیان کرد:

ناامیدی مردم از آینده؛ نقطه کانونی اقدامات دشمن / تشریح نتایج میدان دادن به جوانان

رئیس سازمان اوقاف در نشست قرآنیان منادیان نور و امید، مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف دشمن از اقدامات در جبهه‌های مختلف را ناامیدی مردم از آینده برشمرد و گفت: در عرصه انتخابات مدیریت جهادی را اعمال کنید، ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

اصلی‌ترین هدف طاغوت بزرگ نامیدی کردن مردم از آینده است / تشریح نتایج میدان دادن به جوانان

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست قرآنیان منادیان نور و امید با محوریت گفتمان امید و‌ باور به توان مردم و‌ تواصی به حق و‌ صبر، شنبه شب 18 اردیبهشت‌ماه، با حضور حجج اسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران، فعالان و پیشکسوتان عرصه قرآنی در یادمان شهدای هفتاد و تن(مجتمع سرچشمه تهران) برگزار شد.

در بخشی از این نشست که مدیریت آن را عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برعهده داشت، حجت‌الاسلام خاموشی به بیان نکاتی پرداخت و گفت: حیا یک بحث بسیار مهم است؛ حیا در مقابل خدا، در مقابل اسلام، در مقابل قرآن، در مقابل ایمان موحدانه است و در مقابل آن بی‌حیایی قرار دارد. در همه تاریخ هم حیا هست و هم پرده‌دری وجود دارد. مرحوم کلینی در اصول کافی یک باب دارد به نام «باب عقل و جهل» در این باب، تقابل عقل با جهل سخت است. معمولاً تقابل علم با جهل است.

وی افزود: در حدیث شریفی آمده که «الحیاءُ حیاءان، حیاءُ عقلٍ و حیاء حُمْقٍ و حیاء العقل، العلم و حیاءُ الحُمقِ، الجهل.» حیای عقل را همه می‌دانیم، اما حیای حمق چیست؟ حیای حمق آن است که شخص در جایی که نباید شرم داشته باشد، شرم کند. ما در قبال انقلاب اسلامی باید حیای عقل داشته باشیم نه حیای حمق، کسی که آگاهی دارد، حیا می‌کند و کسی که آگاهی نداشته باشد، تعقل صحیحی ندارد.

خاموشی در ادامه به تشریح مبادی ذهنی مشترک بین خود و جمع حاضر در مورد انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: ما نباید به نتایج نگاه کنیم، بلکه باید عمیق‌تر به علل نگاه کنیم. نگاه به انقلاب اسلامی از منظرهای مختلف در جهان امروز قابل بررسی است. ما در کوی و برزن شهر تهران و همین منطقه‌ای که در آن قرار داریم، روزگاری مورد پیگرد پلیس بودیم. در همین محله‌ای که در آن قرار داریم، رژیم پهلوی، شهروندان را به شهادت می‌رساند و نمی‌توانستیم کسی را به بیمارستان برسانیم، اما این باعث توقف ما نمی‌شد و ادامه می‌دادیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در عصر حاضر انقلاب ما در برابر طاغوت بزرگ ایستاده است، اظهار کرد: اگر طاغوت سابق با گلوله و به رگبار بستن مانع از حرکت و پیشروی می‌شد، این طاغوت با بستن سرمنشأ حیات اقتصادی به میدان آمده است.

جریان شمال ـ جنوب جهان را بر هم زدیم

وی با تأکید بر اینکه ما جریان شمال ـ جنوب جهان را بر هم زدیم، گفت: کشورهای مختلف برای استقلال یافتن خود بهانه‌های سنگینی پرداخت کرده‌اند، دشمن غدار ما مرزها را از بین برده و ما باید ببینیم که الان در کجای مرز فکری، مرز سیاسی، مرز اقتصادی و ... ایستاده‌ایم؟

خاموشی با اشاره به اینکه پیام اسلام پیامی است که در خانه فرعون داوطلب جمع می‌کند، گفت: در خانه فرعون شخصی می‌آید که می‌گوید خدایا من تو را می‌خواهم. وجود مقدس علی ابن ابیطالب(ع)، در روز نوزدهم ماه رمضان ضربت خورد، فریاد کشید «فزت و ربّ الکعبه» چند صباحی می‌گذرد در همان وضعیت به امام حسن(ع) می‌فرماید تو را مسموم و حسین را لب تشنه شهید می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه نظام اسلامی خون‌خواه تمام شهدای تاریخ است، گفت: نظام اسلامی برای مستضعفین قیام می‌کند و خود را متولی دفاع از اصل اسلام ناب می‌داند. مگر عربستان سعودی عابر بانک آمریکا نبود؟ چرا برای ارتباط با ایران به دریوزگی افتاده است؟ چرا مگر اینها پول نداشتند، چرا الان سراغ ما آمده‌اند؟ ما نباید ظرفیت‌های خودمان را فراموش کنیم، این دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و اصل انقلاب است که می‌ماند. شک نکنید که انقلاب با آرمانخواهی انقلاب می‌ماند.

اصلی‌ترین هدف طاغوت بزرگ ناامیدی مردم از آینده است / تشریح نتایج میدان دادن به جوانان

به گزارش ایکنا، وی در ادامه به آیه «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» اشاره کرد و افزود: باید نسبت به اسلام‌خواهی محکم بایستیم و این ایستادگی به نتیجه خواهد رسید. زمانی به کاخ «بن علی» در زنگبار رفتم، بن‌علی حاکمی بوده که 170 سال حکومت کرده است، در آن کاخ شعر سعدی و آیات قرآن و وجود مقدس علی ابن ابیالطالب(ع) را دیدم. این حاکم برای جنوب فارس بوده است و خود او حاکم برای ایالت‌های دیگر که امروز هر کدام یک کشور هستند، حاکم تعیین می‌کرد.

خاموشی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: نگاه مقام معظم رهبری به انقلاب اسلامی در این بیانیه به خوبی ترسیم شده است. معظم له در این بیانیه پیروزی انقلاب اسلامی را آغازگر نسل جدیدی در جهان می‌داند و اینکه ابتدای صحبت‌های خود اشاره کردم که انقلاب اسلامی جریان شمال ـ جنوب را تغییر داده، واقعاً این کار را کرده است. جریان نظام سلطه با تمام عرض و طول خود با ما دشمنی می‌کند تا بلکه مانع از به هم خوردن این جریان شود.

دستاوردهای مراکز دانش‌بنیان

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بر لزوم بی‌نیاز کردن کشور از نفت تأکید کرد و گفت: این کار از طریق بها دادن به کسب و کارهای دانش‌بنیان صورت می‌گیرد. به تازگی در زمینه ایمپلنت‌ها تحقیقاتی انجام دادیم، مشاهده کردیم که ایمپلنت‌های وارداتی مورد استفاده قرار می‌گیرد با هزینه‌هایی از 4 تا 12 میلیون تومان، در حالی که جوانان ایرانی همان ایمپلنت‌ها را با 200 هزار تومان تهیه کرده‌اند اما اجازه استفاده به آنها داده نمی‌شود. مقام معظم رهبری ده‌ها برابر بیشتر از وزیر علوم در زمینه توسعه دانش فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی افزود: در بین تمام کارهای این نهاد یک کار را بیش از همه پسندیدم و آن هم تکثیر جنین گاوی بود. این به درد عدم وابستگی می‌خورد و مخصوص دوران تحریم است. چرا نباید چنین طرح‌هایی در تعداد بسیار بالا اجرا شود؟

خاموشی با اشاره به اینکه تمام اعتراضات به خاطر منفی شدن تراز تجاری است، گفت: تراز تجاری اگر مثبت باشد، این مشکلات وجود ندارد، تراز تجاری با حذف نفت اجرایی می‌شود و طرح‌های دانش بنیان می‌تواند نفت را از میدان به در کند. چرا ما باید در کشور خام‌فروشی کنیم و به جای آن در پایین دست زیرساخت را ایجاد نکنیم؟ در بخشی از بیانیه گام دوم آمده است که «انقلاب اسلامی مایه سربلندی ایران و ایرانی است. برای برداشت گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت. آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه صفر بوده است»، الان ما از نقطه صفر بسیار فاصله گرفته‌ایم و پیش رفته‌ایم.

وی به پیشرفت‌های نظامی کشورمان اشاره کرد و افزود: اتاق شیشه‌ای غرب از نیل تا فرات را برای ما نوشته بود، اما امروز در یک قدمی همان اتاق شیشه‌ای شهید قاسم سلیمانی حضور می‌یابد و موشک‌ها تا نزدیکی همان اتاق شیشه‌ای می‌رود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام خاموشی در ادامه به ملاقاتش با مشاور مدودف، رئیس‌جمهور پیشین روسیه اشاره کرد و گفت: در آن دیدار مشاور دینی رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد، آینده جهان تقابل آمریکا با اسلام است و ما با اسلام ایرانی موافق هستیم، جالب بود که آن شخص مذهب یهودی داشت و اعلام کرد ما حاضر هستیم در پادگان‌های ما حضور یابید و اسلام را آموزش دهید. اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند انقلاب اسلامی قطب‌بندی جهانی را تغییر داد، قدرت اسلام را می‌رساند، اسلام و استکبار، پدیده برجسته جهان معاصر است.

در عرصه انتخابات مدیریت جهادی را اعمال کنید

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به بخش‌های دیگری از مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان می‌کنند: مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» عامل پیشرفت و عزت ایران در همه عرصه‌ها هست. در عرصه انتخابات مدیریت جهادی را اعمال کنید، ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه میدان دادن به فرزندان ایران اسلامی می‌تواند انقلاب اسلامی را به خودکفایی برساند، بیان کرد: دشمن از یک طرف به دنبال مذاکره با ما هست و از طرف دیگر بحث تحریم‌ها را پیش می‌کشد، اصلی‌ترین هدف دشمن در درون و برون ناامید کردن مردم از آینده است، این باعث مشارکت پایین در انتخابات می‌شود و ما امیدواریم این درصد بالا برود. همه ما باید تلاش کنیم سبدهای رأی بالا برود. همانگونه که در بیانیه گام دوم آمده وظیفه جوانان است که پیشگام در شکستن این مبارزه تبلیغاتی باشند و در خود و دیگران نهال امید را بکارند.

انتهای پیام
captcha