شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی ادامه دارد
کد خبر: 3970322
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان:

شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی ادامه دارد

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: ما همزبان با مقام معظم رهبری می‌گوییم که رژیم صهیونیستی روبه افول است و شمارش معکوس برای این افول و نابودی ادامه دارد و حتمی است. در حقیقت این اعتقاد ما برگرفته از یک اعتقاد آسمانی و دینی و وعده الهی هم تخلف‌ناپذیر است و حتماً محقق خواهد شد.

شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی ادامه دادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شیخ علی دعموش، معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان، شامگاه 18 اردبیهشت‌ماه در نشستی از سلسله نشست‌های تحلیلی گفتمانی با موضوع «تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس» که به‌همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در مشهد به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در روز قدس به نکاتی در خصوص فلسطین، رژیم صهیونیستی و آینده منطقه اشاره کردند و این سخنرانی نشان‌دهنده جایگاه ویژه ایران در حمایت از مسئله فلسطین است. همواره موضوع فلسطین یک موضوع اعتقادی است نه صرفاً یک موضوع استراتژیک و این موضوع هیچگاه تبدیل به یک مسئله دیگر نمی‌شود و به مرور زمان از بین نمی‌رود.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ابتدای سخنان خود اشاره کردند که مسئله اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از دو جهت به وجود آمد. دلیل اول، ضعف کشورهای عربی، تفرقه و پراکندگی آن‌ها و دلیل دوم هم، نقشه شوم پایگاه استعمار غربی بود که این امر باعث شد رژیم اشغالگر در فلسطین به وجود آید.

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: نکته مهم دیگری که در سخنان ایشان وجود دارد و باید به آن اشاره کرد این است که اسرائیل اساساً یک دولت و یک حکومت نیست، بلکه پایگاه و رژیم تروریستی است و کشور فلسطین را هم به یک پایگاه تروریستی تبدیل کرده و این حقیقتی آشکار است و بر هیچکسی پوشیده نیست.

دعموش با بیان اینکه هیچ یک از کشورهای منطقه از گزند فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در امان نمانده است، اظهار کرد: این در حالی است که این فعالیت‌های آن‌ها در کشورهای سوریه، لبنان و مصر و همچنین ترورهایی که نسبت به شهدای مقاومت در این کشورها انجام داده‌اند، همگی گواه بر این مسئله است که رژیم صهیونیستی کشوری است که بر پایه ترور بنا شده است.

مواجه با رژیم صهیونیستی مصداق مواجه با ظلم است

وی اظهار کرد: نکته سومی که در این میان وجود دارد این است که رویارویی و مواجه با رژیم صهیونیستی مصداق رویارویی با ظلم و بی‌عدالتی است. به همین دلیل این موضوع تنها مربوط به فلسطینی‌ها نیست، بلکه بر عهده همه ملت‌ها و حکومت‌های منطقه است، البته طبیعی است که در درجه اول وظیفه فلسطینی‌هاست که با این ظلم مبارزه کنند، اما در حقیقت همه ملت‌ها، حکومت‌ها و دولت‌ها باید در راستای حمایت از فلسطینی‌ها با این رژیم مبارزه کنند.

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: از اینجا بود که مقام معظم رهبری در سخنران خود گفتند که دو بحث ادامه و استمرار جهاد و مقاومت در داخل سرزمین فلسطین و همچنین حمایت همه جانبه کشورها، دولت‌ها و حمایت بین‌المللی از کشور از جمله مباحثی است که در ترسیم آینده این کشور اشغالی مؤثر هستند و خوشبختانه محور مقاومت پشت ملت فلسطین ایستاده و در رأس همه آن‌ها نیز جمهوری اسلامی قرار دارد که از این ملت مظلوم حمایت و دفاع می‌کند، این در حالی است که خوشبختانه روزبه‌روز شاهد پیروزی‌ها و موفقیت‌های این ملت در مواجه با صهیونیست‌ها نیز هستیم.

دعموش بیان کرد: به‌همین دلیل آنچه که مقام معظم رهبری در سخنان خود مطالبه کردند، این بود که دامنه و گستره محور مقاومت افزایش پیدا کند، همبستگی با یکدیگر را روزبه‌روز بیشتر کنند و مقاوم‌تر و مستحکم‌تر باشند، چرا که آینده در دست این محور است.

اتحاد کشورهای اسلامی؛ مطالبه مقام معظم رهبری‌

وی اظهار کرد: حقیقت و نکته پنجمی که در سخنان مقام معظم رهبری وجود دارد این است که ما از طرفی شاهد این امر هستیم که جبهه غرب از نظر سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و سیستم اداری با مشکلاتی مواجه بوده و رو به افول است و از طرفی نیز می‌بینیم که جبهه مقاومت روبه افزایش و قدرت است و روزبه‌روز مستحکم تر می‌شود. بر همین اساس ایشان خواستند که کشورهای اسلامی و منطقه حول محور موضوع فلسطین با یکدیگر اتحاد بیشتری داشته باشند، چرا که تمامی این امور نشان از پیش رو بودن یک آینده روشن است.

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حقیقت جمع شدن ملت‌های مسلمان پیرامون مسئله فلسطین و حمایت آن‌ها از این موضوع باعث شده که رژیم و حمایت گران و پشتیبانان این رژیم به چالش کشیده شوند و به‌دنبال آن نیز رژیم صهیونیستی اقدام به فعالیت‌ها ظلمانه و خبیثانه در سرزمین‌های اشغالی کند و این امر حاکی از افزایش توانمندی و قدرت مقاومت است. همچنین رژیم صهیونیستی نیز به دلیل به چالش کشیده شدن توسط حمایت‌گران از مسئله فلسطین و آمریکا به کارهای مفتضحانه‌ای مانند معامله قرن روی آوردند که خوشبختانه این اقدامشان هم با شکست مواجه شد.

عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی

دعموش اظهار کرد: کشورهایی که به سمت عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی آمده‌اند نه خود و نه رژیم صهیونیستی از این عادی‌سازی روابط نفعی نخواهند برد، زیرا ما می‌بینیم که رژیم صهیونیستی روزبه‌روز، در حال افول و ضعف است و آینده‌ای که در انتظار اوست، با این عادی‌سازی روابط خود با کشورهای عربی منطقه هیچ تغییری نخواهد کرد و حتما به نابودی کشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما شاهد این هستیم که سالیان گذشته رژیم صهیونیستی اقدام به عادی‌سازی روابط خود با مصر کرد، اما سؤال اینجاست که آیا این عادی‌سازی به نفع او بود؟ در پاسخ باید گفت خیر. حال با گذشته این همه سال می‌بینیم که برخی از کشورهای عقب افتاده و غیر مردم سالارانه حاشیه خلیج فارس به عادی‌سازی روابط پرداخته و قطعاً این عادی‌سازی روابط با این کشورها به نفع و مصلحت او نخواهد بود، به‌ویژه اینکه می‌بینیم پس از گذشت این همه سال رژیم صهیونیستی شکننده‌تر و با مشکلات بیشتری مواجه شده است.

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: هر اندازه هم شرایط و ویژگی‌های حال حاضر کشورهای اسلامی و عربی بد باشد، مجوزی برای عادی‌سازی و برقرار روابط با رژیم ستمگری مانند رژیم صهیونیستی نخواهد بود و عادی‌سازی روابطی که در ماه‌های اخیر بین اسرائیل و کشورهای عقب‌مانده عربی شاهد بودیم این صرفاً برای پاک کردن مسئله فلسطین از ذهن ملت‌های مسلمان است و هدفی جز این ندارند و فایده‌ای هم برای آن‌ها نخواهد داشت و ما باید پشت این مسئله بایستیم و به هیچ عنوان به عادی‌سازی روابط و به اعتراف دولتی به اسم دولت اسرائیل و شرعیت دادن به آن، تن ندهیم.

دعموش با تأکید بر اینکه سیستم‌ها و نظام‌های حاکمیتی کشورهای خلیج فارس باید بدانند و ناامید باشند از این مسئله که ما روزی بخواهیم دست از مسئله فلسطین و پشتیبانی از این ملت برداریم، افزود: در حقیقت آن‌ها با این عادی سازی روابط خود به این مسئله به هیچ عنوان دست نخواهند یافت.

آینده روشن پیش‌روی محور مقاومت

وی اظهار کرد: نکته بعدی در سخنرانی مقام معظم رهبری این بود که امید ما به آینده از همیشه بیشتر است، چرا که ما شاهد هستیم که محور مقاومت رو به تقویت و گسترش است و موازین قدرت به نفع مسئله فلسطین و کشورهای اسلامی است و همچنین کشورهای اسلامی نیز رو به پیشرفت هستند و ما شاهد آینده روشن‌تری هستیم.

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: ما شاهد شکست‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی و همچنین بحران‌های عمیق اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در داخل سرزمین‌های اشغالی هستیم، به‌نحوی که برخی از کارشناسان صهیونیست نیز این موضوع را اعتراف کرده‌اند که این مشکلات به تدریج موجب نابودی و زوال اسرائیل خواهد شد.

دعموش تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی دچار بحران‌های داخلی بسیاری است و یکی از نشانه‌های این بحران، عدم توانایی دولت بر تشکیل کابینه است که ما شاهد این مسئله هستیم، همچنین نشانه دیگر نیز نبود رهبری واحد و قدرتمند در احزاب اسرائیل است و ما می‌بینیم که همین امر باعث نابودی تدریجی این رژیم است.

وی تأکید کرد: در مقابل نیز می‌بینیم که جوانان فلسطینی ایمان و اعتقادشان به مسئله فلسطین و به‌عنوان مسئله حیاتی زندگی خود روز به روز بیشتر می‌شود و همچنین قدرت‌ها و امکانات آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و امیدشان به آینده نیز بیش از هر زمان دیگری است.

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان بیان کرد: از این‌رو ما نیز همزبان با مقام معظم رهبری می‌گوییم که رژیم صهیونیستی روبه افول است و شمارش معکوس برای این افول و نابودی ادامه دارد و حتمی است، در حقیقت این اعتقاد ما برگرفته از یک اعتقاد آسمانی و دینی است و وعده الهی هم تخلف‌ناپذیر است و حتما محقق خواهد شد.

دعموش اضافه کرد: این وعده الهی پیش از 1440 سال پیش در قرآن آمده و بسیاری از صهیونیست‌ها این موضوع را می‌دانند و در پیش‌بینی‌ها و در کتاب‌های مقدس آن‌ها نیز این موضوع آمده و حتی برخی از علمای یهود و اسرائیلی هم به این امر اعتراف دارند که رژیم سرائیل رژیم کوتاه مدت است و عمر او به زودی فرا خواهد رسید.

وی تأکید کرد: با این وجود رژیم صهیونیستی سرنوشتی جز ترک این سرزمین ندارند و این ترک آن‌ها چه با زور و چه با اختیار خودشان صورت خواهد گرفت، چرا که این سرزمین، سرزمین فلسطینیان است و ساکنان اصلی و اولیه این سرزمین فلسطینی‌ها بوده‌اند. بنابراین این‌ رژیم راهی جز ترک این سرزمین ندارد.

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان بر تأکید بر اینکه مردم منطقه و فلسطین نباید در برابر قدرت اسرائیلی‌ها در برخی از زمینه‌های اقتصادی آن‌ها نا امید شوند و از این رژیم ستمگر، قدرت رسانه‌ای و اقتصادی آن‌ها ترسی داشته باشند، اظهار کرد: همچنین فلسطینیان نباید نسبت به آینده نا امید شوند بلکه باید در مقابل با ترورها، ظلم‌ها و فعالیت‌های ظالمانه اسرائیلی‌ها مبارزه کنند و مقاومت خود را نشان دهند و به آینده روشنی امیدوار باشند.

دعموش بیان کرد: ما شاهد تجاوزها و کارشکنی‌های اشغالگران صهیونیستی هستیم که آخرین تجاوز آن‌ها تجاوز و هتک حرمت مسجدالاقصی در قدس شرقی بود که این تجاوزها ادامه دارد اما در برابر همه تجاوزات و کارهای ظالمانه ما نباید امید خود را از دست دهیم و باید با این‌ها مبارزه کنیم و مقاومت خود را ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: در حقیقت آمریکا و محور پشتیبان او گزینه دیگری پیش روی خود ندارند جز اینکه دست از تحریم‌های ظالمانه، محاصره اقتصادی، تکبر و رفتار متکبرانه خود با ایران و جمهوری اسلامی بردارد و به توافق هسته‌ای باز شود و حسن نیت و همجواری خود را با کشورهای منطقه نشان دهد و در راستای پایان دادن به بحران یمن و سوریه به صورت سیاسی اقدام کند و دست از حرکات ظالمانه خود بردارد.

معاون رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: ما در حال حاضر وارد مرحله‌ای شده‌ایم که نتایج جان فشانی‌ها، تلاش‌ها و اقدامات مبارزه جویانه خود را با رژیم صهیونیستی در سالیان گذشته را مشاهده می‌کنیم و تمام حقایق میدانی حاکی از این است که جبهه صعودی، آمریکایی، وهابی‌ و تکفیری در حال افول و زوال است و در مقابل نیز جبهه مقاومت در حال رشد روز افزون است و این تصمیم را دارد که تا زوال پایانی و نابودی نهایی رژیم صهیونیستی دست از مبارزه خود بر ندارد.

انتهای پیام
captcha