ارائه خدمات بهزیستی به ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی
کد خبر: 3970644
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

ارائه خدمات بهزیستی به ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی از خدمات مستقیم بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

ارائه خدمات بهزیستی به 600 هزار نفر از جمعیت خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به نقل از اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، مسعود فیروزی، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه بهزیستی دارای بيش از 50 وظیفه‌ قانونی و 160 فعالیت برای اجرایی کردن این وظایف است، اظهار کرد: 130 هزار نفر معلول در خراسان رضوی دارای پرونده در بهزیستی هستند و 70 هزار نفر نیز در حوزه‌ اجتماعی در این نهاد پرونده دارند.

وی ادامه داد: مجموع این دو حوزه 200 هزار فرد دارای پرونده در بهزیستی هستند که با حساب تعداد افراد خانواده‌هایشان، حدود 600 هزار نفر از جمعیت استان، تحت‌پوشش خدمات مستقیم بهزیستی قرار دارند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: بهزیستی با این وسعت وظایف و فعالیت‌ها و با این حجم جمعیت هدف که در بین سازمان‌های دولتی، کم‌نظیر است، سازمانی بسیار پرمشغله و پردغدغه است.

فیروزی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها در انجام این وظایف با بهزیستی همکاری دارند، گفت: منابع ما محدود است و امکان پاسخگویی به همه‌ نیازهای جمعیت هدف را نداریم، بنابراین اولویت‌بندی می‌کنیم و ضروری‌ترین نیازها را که نزدیک‌تر به منطق و عدالت باشد مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه تا چند سال قبل، مستمری‌ها مبلغ کمی بود، گفت: سقف قبلی مستمری‌ها، 53 هزار تومان بود که به 22 هزار نفر در استان تعلق می‌گرفت، اما امروز جمعیتی حدود 60 هزار نفر بین 350 هزار تومان تا یک میلیون تومان از دولت مستمری می‌گیرند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: تورم‌های فرآینده‌ سال‌های اخیر، شیرینی افزایش مستمری‌ها در یکی دو سال گذشته را کم‌رنگ کرده است که البته نتیجه‌ تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان نظام است.

فیروزی با یادآوری اینکه طبق قانون، تنها معلولین شدید در اولويت مستمری قرار می‌گیرند بیان کرد: البته ما نیازها را در نظر می‌گیریم و اگر وضعیت کلی یک خانواده، به‌سمت دهک‌های پایین باشد، گذشته از اینکه معلولیت شدید دارد یا نه، تلاش می‌کنیم به گونه‌ای از او حمایت کنیم و در صورت امکان، مستمری برایش برقرار شود.

وی تصریح کرد: برای اعطای وام اشتغال، محدویتی نداریم اما مددجوی متقاضی باید شرایط دریافت تسهیلات را داشته باشد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه افراد براساس نیازهای نزدیک و ضروری زندگی‌شان تصمیم می‌گیرند، گفت: بسیاری اوقات، نیاز ضروری و نزدیک، با منطق اقتصادی و برنامه‌ریزی درازمدت، منطبق نیست و مددجو چون اولویت دیگری دارد، ممکن است تسهیلات اشتغالی از مسیر اشتغال منحرف شود و به‌همین جهت، ما تلاش می‌کنیم، حداکثر سعی را داشته باشیم که تسهیلات اشتغال، تنها صرف اشتغال شود.

انتهای پیام
captcha