عید فطر؛ روز وحدت امت اسلامی
کد خبر: 3971343
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
یادداشت/

عید فطر؛ روز وحدت امت اسلامی

فاطمه بن علی، نویسنده حوزوی در یادداشتی تاکید کرد: عید فطر، عید پیروزی برهوای نفس ومنیت و موفقیت بر انجام دستورات الهی است؛ روز گذر کردن از من و رسیدن به جمع و ما شدن. پیامبر گرامی اسلام در خطبه عید فطر از قول خداوند فرمودند: «ای بندگان من از من بخواهید که به عزت و جلال خودم سوگند که امروز در این اجتماع خویش هرچه برای دنیا و آخرت خود بخواهید عطا می‌کنم.»

ارسال// عید فطر؛ روز وحدت امت اسلامیبه گزارش ایکنا، فاطمه بن علی، نویسنده حوزوی در یادداشتی تاکید کرد:

عید فطر، عید پیروزی برهوای نفس ومنیت و موفقیت بر انجام دستورات الهی است؛ روز گذر کردن از من و رسیدن به جمع و ما شدن. پیامبر گرامی اسلام در خطبه عید فطر از قول خداوند فرمودند: «ای بندگان من از من بخواهید که به عزت و جلال خودم سوگند که امروز در این اجتماع خویش هرچه برای دنیا و آخرت خود بخواهید عطا می‌کنم.»

امام خمینی درباره اجتماع روز عید فرمودند: «فطر روزی است که خداوند تعالی برای مسلمین قرار داده تا با اجتماع خود در نماز و خطابه‌های مناسب با هر عصر راه و روش خود را در مقابل اسلام و مقابل دشمنان خون خوار آن بیابند.» طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی عید فطر عید امت واحده است. ایشان فرمودند: «ما امت اسلامی وقتی می‌توانیم به معنای حقیقی خود امروز را برای خودمان عید قراربدهیم و برای پیامبر مکرم مان مایه شرف و سربلندی باشیم که به اشاره دست پیغمبر توجه کنیم و بر طبق آن حرکت کنیم.»

اگر امروز پیامبر اسلام در میان ما بودند توجه ما را به کدام سمت معطوف می‌کردند؟ در این عصر که مواجهه کفر و اسلام به اوج خود رسیده اهمیت اجتماع مسلمانان و همبستگی آنان هم بیشتر شده است. دشمنان اسلام بعد از سرنگونی خلافت منحوس داعش و تفرقه‌ای که قرار بود رشته‌های اتحاد امت اسلام را از هم بگسلد موانع این هدف شوم را شناختند و سردار سپاهی را که پایان خلافت داعش را رقم زد به شهادت رساندند؛ سپس معامله قرن را برای فروش فلسطین و ایجاد خاورمیانه جدید طراحی کردند و سران مرتجع عرب را هم پای این معامله شوم آوردند تا بتوانند ضربه کاری را بر پیکر جامعه مسلمانان وارد کنند.

این روزها حوادث آخرالزمان بر امت اسلامی هجوم آورده و هر نقطه آن مجروح و رنجور است؛ پیکر دختران مدرسه سیدالشهداء در کابل اربا اربا می‌شود؛ کشمیر در محاصره هندوهاست؛ یمن دارد زیر بمباران بی امان سعودی‌ها مقاومت می‌کند؛ عراق و شام زخمی کینه کفار حربی داعش و النصره است؛ فلسطین، پاره تن اسلام، در انتفاضه چهارم دارد شهید می‌دهد و زنان و کودکانش به خاک و خون کشیده می‌شوند و قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر هتک حرمت می‌شود. امروز پیامبر اسلام داغدار است. داغدار فرزندان رشیدش در سرتاسر سرزمین‌های اسلامی.

ما ایرانی‌ها که گرفتار جنگ اقتصادی هستیم و کرونا رمق‌مان را گرفته باید کشورمان را که امروز خیمه اسلام در آن بنا شده است را سربلند و قدرتمند سازیم تا حامی و پشتیبان همه مسلمانان باشد. درعین حال یادمان نرود که امام خمینی در عید فطر فرمودند: «مبارک آن روزی است که تمام دولت‌های اسلامی با ملت‌ها با هم باشند و همه باهم، هم صدا و هم مقصد و اسلام را در همه جا زنده کنند و همه ممالک اسلامی متحد شوند تا اینکه دست ابرقدرتها را از ممالک خودشان قطع کنند.»

این همان بیداری اسلامی است. آن روز مبارکی که مسلمانان آنقدر بیدار باشند که دیگر نظام سلطه نتواند انقلاب‌هایشان را به شکست بکشاند؛ عصری که ملت‌های مسلمان روی پای خودشان بایستند که نه تحریم‌های دشمنان بتواند آنان را ضعیف کند و نه در خاک پاک سرزمین‌های شان حتی یک پایگاه نظامی تروریستی باقی بماند. عید مبارکی که در اجتماع با شکوه آن برقراری «تمدن نوین اسلامی» را در سرتاسر مرزهای اسلامی جشن بگیریم.

انتهای پیام
captcha