نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام‌ رستمی در دانشگاه تهران اقامه شد
کد خبر: 3971423
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام‌ رستمی در دانشگاه تهران اقامه شد

نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام‌ رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران اقامه شد.

ارسال/ نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام‌ رستمی در دانشگاه تهران اقامه شدبه گزارش ایکنا، نماز عید سعیدفطر امسال تهران 23 اردیبهشت ماه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.
 
به دلیل وجود ویروس کرونا، نماز فطر با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز دانشگاه تهران برگزار شد.
 
نماز عید فطر دو خطبه دارد که بعد از نماز اقامه می‌شود؛ حجت‌الاسلام رستمی ضمن تبریک عید، نمازگزاران را به لزوم تلاش برای حفظ و تداوم روحیه معنوی کسب شده در ماه مبارک رمضان توصیه کرد. 
 
نمازگزاران بعد از اقامه نماز  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به سمت میدان فلسطین راهپیمایی کردند.
 
یادآور می‌شود، دفتر رهبر معظم انقلاب چهارشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.
 
در متن اطلاعیه دفتر رهبر معظم انقلاب آمده است: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع می‌رساند برابر گزارش‌های رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) محرز شده و به آن حکم کرده‌اند، بنابراین پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.
 
بنا به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر اساس طرح مدیریت هوشمند می‌بایست در شهرهای زرد و آبی نماز را در مکان‌های مسقف برگزار کرد و در شهرهای نارنجی و قرمز نیز نماز باید در فضای باز برگزار شود.
 
تهران نیز در شهرهای نارنجی  قرار دارد و از این رو این آیین عبادی با حضور پرشور نمازگزاران راس ساعت هفت و نیم صبح در فضای باز دانشگاه تهران برگزار شد و پیرو دستورالعمل‌های بهداشتی، برای شرکت در نماز عید فطر، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و همراه داشتن زیرانداز، سجاده و مهر شخصی الزامی بود.
انتهای پیام
captcha