اسلام را در قالب یک نظام حکومتی در زندگی خود وارد کنیم
کد خبر: 3971506
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷

اسلام را در قالب یک نظام حکومتی در زندگی خود وارد کنیم

امام جمعه موقت مشهد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، در بین نعمت‌های الهی یک‌ نعمت بی‌بدیل و بی‌نظیر است و اگر ما بخواهیم اسلام را در تمام زوایای زندگی خود وارد کنیم و به بهشت اخروی راه یابیم، باید اسلام را در قالب یک نظام حکومتی در زندگی خود وارد کنیم.

اسلام را در قالب یک نظام حکومتی در زندگی خود وارد کنیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، ظهر امروز 24 اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، انتخابات را مهم‌ترین مسئله این روزهای کشور دانست و با بیان اینکه باید هوشیارانه و مومنانه در قبال آن برخورد کرد، اظهار کرد: مردم حق دارند انتخاب کنند و کسی نمی‌تواند این حق را از آنان بگیرد. هر انسان عاقل و آزادی دارای چنین حقی است.

وی با تاکید بر اینکه هر جایی که حق وجود دارد، وظیفه نیز در کنار آن وجود دارد، عنوان کرد: چون انتخابات حق شماست، پس وظیفه دارید که شرکت کنید. یعنی اگر به این حق در قالب وظیفه عمل نکردید، گناه کردید.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: در اسلام آمده است که در بعضی از مسائل لازم است رهبری با آحاد مردم مشورت کند. انتخابات نیز نظرخواهی رهبری برای انتخاب رئیس جمهور است و مردم حق دارند تصمیم خود را بیان کنند. البته تصمیم نهایی با رهبر معظم‌ انقلاب است. در انتخابات، رهبری رای مردم را تنفیذ و رئیس جمهور را منصوب‌ می‌کند. یعنی رهبری به پیروی از رای مردم، رئیس جمهور را منصوب می‌کند. ما حق نداریم وقتی رهبری می‌خواهند به وسیله انتخابات با ما مشورت کنند، از شرکت در انتخابات طفره برویم.

فرزانه با بیان اینکه انتخابات از جمله مسائل سرنوشت‌ساز است، ادامه داد: انسان حق ندارد نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشد. شما چهار سال بیشترین امکانات کشور را در اختیار یک فردی قرار می‌دهید و او می‌تواند سرنوشت شما را به خوبی یا بدی رقم بزند. رئیس جمهور مجری است و اختیارات زیادی دارد. ما نباید نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشیم. سرنوشت کشور توسط شما و به وسیله انتخابات تعیین می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد اضافه کرد: شما دیدید آن فردی که با لباس و آرایش زنانه از این کشور فرار کرد، در قالب همین اختیارات دست به چه اقداماتی می‌زد و چگونه به کشور و ملت ضربه زد.

وی خاطرنشان کرد: چون انسان حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند و با رای دادن در سرنوشت خود تاثیرگذار است، پس باید از این حق به درستی استفاده کند، در انتخابات شرکت کند و رای دهد. رای ندادن به معنای بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت خود است و انسان مومن، آزاد و عاقل نمی‌تواند نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشد.

فرزانه با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی، در بین نعمت‌های الهی یک‌ نعمت بی‌بدیل و بی‌نظیر است، افزود: اگر ما بخواهیم اسلام را در تمام زوایای زندگی خود وارد کنیم و به بهشت اخروی راه یابیم، باید اسلام را در قالب یک نظام حکومتی در زندگی خود وارد کنیم. اسلام بدون نظام و حکومت قدرت ندارد، اسلام در زمان شاه می‌توانست چه کار کند؟

امام‌ جمعه موقت مشهد ادامه داد: اگر بخواهیم قرآن بر تمام زوایای زندگی ما حکومت کند و قوانین کشورمان اسلامی باشد، باید یک حکومت و نظام اسلامی داشته باشیم. نظام جمهوری اسلامی یک نعمت و شکر آن واجب است. انتخاب کردن نیز یک نعمت و وظیفه است و باعث تقویت شدن نظام جمهوری اسلامی می‌شود. همه پیامبران و ائمه معصوم نیز به دنبال تشکیل یک نظام اسلامی بودند. پس شرکت در انتخابات یکی از راه‌های شکرگزاری نعمت بزرگ جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: آن طرحی که می‌تواند نجات‌بخش تمام انسان‌های اصیل باشد، منحصرا در اختیار نظام و حکومت اسلامی است. فکر نکنید به غیر از حکومت اسلامی می‌تواند بر دنیای استکبار غالب شود. عامل منحصر به فرد شکست استکبار جهانی و جبهه کفر، نظام مقدس اسلامی است و غیر از این نظام، نظام دیگری قدرت شکست استکبار را ندارد.

فرزانه خاطرنشان کرد: مرحوم سید جمال‌الدین اسدآبادی می‌گفت مسلمانان بدانید اروپا و غرب آن جبهه‌ای است که ما تا آخر با آن روبرو هستیم. اروپا سعی می‌کند ما را بترساند و خسته کند. اگر در افغانستان جنایت می‌کنند، می‌خواهند بگویند ما می‌کشیم. اگر این همه فشار را در قالب تحریم‌ها به ملت ما تحمیل می‌کنند، می‌خواهند ما را خسته کنند.

امام‌ جمعه مشهد تاکید کرد: چیزی که می‌تواند نظام را در برابر اقدامات غرب شکست‌ناپذیر نگه دارد، حمایت مردم است و رای دادن مظهر کامل حمایت مردم از این نظام است. رای ندادن، خوشحال کردن استکبار جهانی و سبک شماردن خون شهدا است. دشمنان می‌گویند اگر مردم ایران رای ندادند، یعنی نظام کشورشان را نمی‌خواهند، پس ما حق داریم این نظام را سرنگون کنیم.

فرزانه با تاکید بر اینکه دشمن می‌داند نظام جمهوری اسلامی با حمایت مردم، او را از صحنه زندگی بشریت پاک خواهد کرد، ادامه داد: لذا دشمن اصرار دارد که مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد کند. رهبری هم همواره بر شرکت در انتخابات و رای دادن، تاکید داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha