حمایت از سه شرکت دانش‌بنیان با مشارکت واقفان علم و فناوری
کد خبر: 3971972
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

حمایت از سه شرکت دانش‌بنیان با مشارکت واقفان علم و فناوری

دبیر کارگروه اجرایی انجمن یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با مشارکت واقفان علم و فناوری به مبلغ 1600 میلیون ریال از سه شرکت دانش‌بنیان حمایت شد.

حمایت از سه شرکت دانش‌بنیان با مشارکت واقفان علم و فناوریمرتضی لنگری، دبیر کارگروه اجرایی انجمن یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: برای اولین‌بار در کشور مبلغ بیش از  1600 میلیون ریال جمع‌آوری و صرف حمایت از سه شرکت دانش بنیان شد.

وی ادامه داد: توانبخشی بیماران ضایعه نخاعی (CP) با حمایت از شرکت دانش‌بنیان تپش‌آفرین شرق با طراحی و ساخت سیستم توانبخشی و فیزیوتراپی کودکان مبتلا به CP و ضایعه مغزی با هزینه 250 میلیون ریال از محل وقف مشارکتی علم و فناوری انجام شد.

لنگری اضافه کرد: همچنین با مشارکت واقفان در حوزه علم و فناوری تامین آب آشامیدنی شرب روستای محروم  مهرآباد شرشر مشهد با حمایت از شرکت دانش‌بنیان افق روشن صحرا و با طراحی و ساخت دستگاه آب شیرین‌کن توسط فناوری اسمز معکوس با ظرفیت 25 هزار لیتر در شبانه‌روز صورت گرفت.

دبیر کارگروه اجرایی انجمن یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: برای تامین آب شیرین این روستا مبلغ 1308 میلیون ریال هزینه شده است.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از موارد، مربوط به نحوه آموزش نماز است که با استفاده از فناوری نرم و با حمایت از شرکت دانش‌بنیان پارس ساوا نوین هنر فناور و با طراحی و تولید اپلیکیشن واقعیت افزوده نماز نیکو انجام شد که برای این طرح نیز مبلغ 45 میلیون ریال  هزینه شد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص گفتمان پیشرفت علم و فناوری به عنوان گفتمان پایه‌ای کشور، گفت: یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز با توجه به تحریم‌ها و شرایط موجود کشور وقف در حوزه علم و فناوری است.

دبیر کارگروه اجرایی انجمن یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی گفت: امروزه فناوری‌های نوظهور از قبیل فناوری‌های هسته ای، هوا و فضا، نانو، رباتیک و سایر مقوله‌های علمی، پژوهشی و نخبگان علمی جز اولویت‌ها قرار گرفته‌اند. در حوزه وقف هم موضوعات و زمینه‌های نوینی مطرح است که باید نیات واقفان به سمت آن جهت داده شود.

لنگری لازمه ریشه کن کردن فقر و بیکاری را پیشرفت کشور در حوزه علم و فناوری برشمرد و  در خصوص نحوه مشارکت خیرین در این حوزه افزود: خیران نیک‌اندیش می‌توانند به صورت آنلاین در این وقف مشارکتی شرکت کرده و نام خود را در زمره واقفان علم و فناوری ثبت کنند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان از طریق شماره شبا   IR650170000000222040207008 به شناسه و 35353536  می‌توانند به هر میزان که مایلند در حوزه وقف علمی خود را سهیم کنند.

دبیر کارگروه اجرایی انجمن یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: راه‌های ارتباطی با مرکز مشاوره وقف علم و فناوری از طریق سایت Vaghfelm.com و با مراجعه به مرکز وقف علم و فناوری واقع در بلوار وکیل آباد مشهد ، معاد 4، پلاک 111 امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای مشارکت در وقف علم و فناوری می‌توانند از طریق شماره تماس های 05136011628 و 05136011631 اطلاعات بیشتر را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha