قرآن؛ کتاب ایده‌ها
کد خبر: 3973311
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

قرآن؛ کتاب ایده‌ها

نفر دوم حفظ موضوعی قرآن در سی و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی گفت: قرآن کریم برای همه ابعاد زندگی بشری ایده دارد.

قرآن کتاب ایده‌هاستاحمد شهبازی‌نیا، دانشجوی دکتری الهیات دانشگاه پیام نور تهران و نفر دوم حفظ موضوعی قرآن در سی و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: ورودم به عرصه قرآن از دوران کودکی بود و توانستم در همان دوران حافظ کل قرآن شوم.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: در حال حاضر 50 سال دارم، اما تا قبل از اینکه دانشجو شوم در مسابقات مختلف قرآنی از جمله مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه شرکت کرده و در مراحل مختلف موفق به کسب رتبه‌های برتر شدم.

شهبازی‌نیا ادامه داد: در سی و چهارمین دوره جشنواره، در رشته حفظ کل شرکت کرده و موفق به کسب رتبه اول استان و سوم کشور شدم، اما در سال جاری به دلیل مشغله زندگی در رشته حفظ نتوانستم شرکت کنم و لذا رشته حفظ موضوعی را انتخاب کردم.

نفر دوم حفظ موضوعی قرآن در سی و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تاثیرات قرآن در زندگی، ابراز کرد: قرآن در همه ابعاد زندگی به انسان ایده می‌دهد، چرا که تکرار آیات به طور ناخودآگاه به انسان تلقین می‌شود و اثر خود را می‌گذارد.

وی اظهار کرد: قرآن نشان‌دهنده راه است، همانطور که اميرالمؤمنين(ع) در خطبه110 نهج البلاغه راجع به قرآن بيانات لطيفی دارند و بعد می‌فرمايند: «وَ مَا جَالَسَ هَذَا الْقُرْآنَ أَحَدٌ إِلَّا قَامَ عَنْهُ بِزِيَادَةٍ أَوْ نُقْصَانٍ زِيَادَةٍ فِي هُدًى وَ نُقْصَانٍ مِنْ عَمًى» احدی با اين قرآن نشست و برخاست نمی‌كند، مگر همين كه سر سفره بنشيند و وقتی از سر سفره و از محضر قرآن بر می‌خيزد يک چيزی به او اضافه شده یا يک چيزی از او كم شده است.

شهبازی‌نیا تصریح کرد: اما آنچه به او اضافه شده است چيست؟ انسان همنشین با قرآن يا هدايتی به او اضافه شده و يک چراغی در دلش روشن شده است و راه خدا و رموز بندگی را بهتر و يک رمزی از بندگی را درک می‌کند و يا يک كوری و نابينايی و ظلمت و غفلتی از او دور می‌شود.

نفر دوم حفظ موضوعی قرآن در سی و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی، اضافه کرد: هر چه انسان بیشتر با قرآن مانوس شود از ضلالتش بیشتر کاسته و به هدایتش افزوده خواهد شد که البته این امر در مرحله بالاتر به تزکیه نفس هم بستگی دارد.

انتهای پیام
captcha