طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3973401
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» برگزار می‌شود

مدیر مؤسسه بیت الحفاظ نرجس مشهد از آغاز طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» خبر داد.

طرح ملی حفظ قرآن «نور رضوی» برگزار می‌شوداعظم‌السادات برغمدی، مدیر مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: ثبت‌نام طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با زنده نگه‌داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار، از روز گذشته دوم خردادماه، آغاز شد.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند برای شرکت در این دوره می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس به آدرس beitnarjes.ir، مراجعه کنند. پس از ثبت‌نام، مصاحبه روخوانی و روانخوانی قرآن با لهجه عرب از افراد انجام می‌گیرد و کسانی که از این دو مهارت به‌طور کامل برخوردار باشند، می‌توانند به مرحله مقدماتی راه یابند. همچنین مدرسین این طرح هم از اساتید برجسته مشهد و دیگر استان‌ها هستند.

برغمدی با بیان اینکه این طرح ویژه بانوان ۱۴ تا ۳۴ ساله مجرد است، بیان کرد: تست هوش و روانشناسی از همه ثبت‌نام‎کنندگان گرفته می‌شود، تا دسته‌بندی کلاس‌ها به‌طور کارآمدتر انجام شود. دوره حفظ مقدماتی این طرح، از دهم تیرماه سال جاری به‌مدت یک ماه و نیم آغاز می‌شود و تا اواخر مردادماه ادامه دارد. کسانی که حد نصاب نمره را به‌دست آوردند، می‌توانند وارد طرح حفظ کل شوند و دوره حفظ کل نیز از مهرماه آغاز می‌شود و چهارده ماه ادامه دارد.

مدیر مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس مشهد افزود: خوابگاه شبانه‌روزی در محل شهرک طرق مشهد در اختیار قرآن‌آموزان قرار می‌گیرد. همچنین باید گفت هفته‌ای دو بار کلاس‌ها در حرم رضوی برگزار می‌شود و در هفته به مدت یک ساعت قران‌آموزان از مباحث تفسیر مفاهیم قرآن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha