اثربخشی دوره‌های مجازی مهدالرضا(ع) کشور ارزیابی می‌شود
کد خبر: 3973585
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

اثربخشی دوره‌های مجازی مهدالرضا(ع) کشور ارزیابی می‌شود

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از ارزشيابی پايان دوره كلاس‌های مجازی مهدالرضا(ع) کشور خبر داد.

ارزشيابي اثربخشی دوره‌های كلاس‌هاي مجازی مهدالرضا (ع) سراسر کشورحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به تغییراتی که در دوران شیوع ویروس کرونا در برنامه‌های قرآنی مرکز قرآن کریم ایجاد شده است، اظهار کرد: ارزشيابی پايان دوره كلاس‌های مجازی مهدالرضا(ع) با هدف بررسی اثربخشی این دوره‌‎های آموزشی در موضوعات روخوانی، حفظ سوره‌‎های کوتاه و حفظ آیات و روایات کاربردی و چگونگی بازخورد آموزش مجازی، در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این ارزشیابی از یکم خردادماه سال جاری آغاز شده است و تا دهم این ماه، از همه فراگیران مهدالرضا(ع) ادامه خواهد شد، بیان کرد: با توجه به اینکه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا بیشتر برنامه‌های این مرکز به‌سمت فضای مجازی سوق داده شده است، با انجام ارزشیابی از این دوره كلاس‎های مجازی مهدالرضا(ع) در صورت اثربخش بودن این آموزش‌ها در فضای مجازی، این روند را در دوران پساکرونا نیز ادامه خواهیم داد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مجموع کلاس‌ها در سطح کشور 805 کلاس است، تصریح کرد: در ارزشیابی امسال 50 نفر ناظر از 387کلاس در مشهد و 418کلاس از استان‌های سطح کشور، توسط 319 مربی ارزشیابی پایان دوره طی 10 روز انجام خواهد شد.

میریان با بیان اینکه آموزش قرآن به کودکان مقطع سنی پیش از دبستان به روش قصه و بازی در سراسر کشور با نظارت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در مهدالرضا(ع) صورت می‌گیرد، گفت: از سال 99 با توجه به شیوع بیماری کرونا، کلاس‌های حضوری کاهش پیدا کرد و در حال حاضر حدود 10 هزار قرآن‌آموز در بخش آموزش مجازی و حضوری از کلاس‌های آموزشی مهدالرضا(ع) در سراسر کشور بهره برده‌اند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در مهدالرضا(ع) همه ساله به‌صورت سراسری و از طریق سایت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی انجام می‌شود، افزود: امسال ارزشیابی از دوره‌های مجازی با این رویکرد انجام می‌شود که اگر این دوره‌ها مورد تایید و مثمرثمر باشد، سال آینده نیز آموزش‌ها به بچه‌های ثبت‌نام شده در این مهد قرآنی، به‌صورت حضوری و مجازی ارائه شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
هلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۸:۱۴
0
0
لطفاً مرا راهنمایی کنید. من به دلیل کرونا وهمچنین نبود مهد الرضا در نزدیکی محل زندگیمان می خوام دخترم را به صورت مجازی ثبت نام کنم. الان نمی دونم از کجا شروع کنم. لطف کنید مرا راهنمایی کنید
captcha