رسانه‌ها نذر فرهنگی را در جامعه رواج دهند
کد خبر: 3973848
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
مدیر مؤسسه رخسار قرآن:

رسانه‌ها نذر فرهنگی را در جامعه رواج دهند

مدیر مؤسسه رخسار قرآن با اشاره به اینکه ترویج نذر فرهنگی می‌تواند گره‌گشای مشکلات مالی مؤسسات قرآنی باشد، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم که در قالب ترویج نذر فرهنگی اطلاع‌رسانی بیشتری کنند تا مردم برای این کار خداپسندانه ترغیب شوند.

رسانه‌ها نذر فرهنگی را در جامعه رواج دهند

اسماعیل آل‌احمد، مدیر مؤسسه رخسار قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: مؤسسه‌ رخسار قرآن از سال 1393 با هدف توسعه و ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن‌ کریم و اهل بیت(ع) تأسیس شد و تاکنون در حوزه‌های مختلفی کلاس‌های آموزشی برگزار کرده است.

وی از برگزاری دوره‌های مختلف تربیت مربی در رشته‌های تجوید، مفاهیم، کودک، تدبر، سبک زندگی، نهج‌البلاغه، کارگاه سبک زندگی و مهارت‌های زندگی و مهدویت در این مؤسسه خبر داد و گفت: آموزش در بخش کودکان شامل آموزش آیات کوتاه اخلاقی و کاربردی در قالب شعر، داستان، نقاشی و روخوانی قرآن در قالب کتاب کار است.

این فعال قرآنی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا اکثر فعالیت‌های این مؤسسه در حال حاضر در فضای مجازی پیگیری می‌شود، گفت: البته برخی از کلاس‌ها هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به‌صورت حضوری یا نیمه حضوری در حال برگزاری است.

مدیر مؤسسه رخسار قرآن با اشاره به مشکلات آموزش از طریق فضای مجازی، افزود: آموزش از طریق فضای مجازی و تهیه کلیپ‌های آموزشی برای قرآن‌آموزان زمان‌بر است و حتی تهیه محتوای آموزشی ساعت‌ها طول می‌کشد، در صورتی که ارتباط مستقیم با قرآن‌آموزان بیشتر تأثیرگذار است.

وی در پایان به مشکلات این مؤسسه اشاره کرد و گفت: تهیه اینترنت رایگان برای آموزش مجازی قرآن‌آموزی از جمله این مشکلات است. همچنین مشکلات اقتصادی امروز به بزرگترین معضل تبدیل شده است. سال‌های گذشته خیرین در قالب نذر فرهنگی به مؤسسات قرآنی کمک‌های بیشتری می‌کردند، اما در حال حاضر به‌دلیل شرایط اقتصادی میزان کمک‌ها نیز به مؤسسات کم‌تر شده است؛ لذا از مسئولان انتظار داریم مؤسسات قرآنی را حمایت مالی کنند تا بتوانند به فعالیت‎هایشان ادامه دهند و از رسانه‌ها هم می‌خواهیم که در قالب ترویج نذر فرهنگی اطلاع‌رسانی بیشتری کنند تا مردم برای این کار خداپسندانه ترغیب شوند.

انتهای پیام
captcha