مشهد؛ میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان
کد خبر: 3976096
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

مشهد؛ میزبان مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی از میزبانی مشهد مقدس در مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان در نیمه اول تیرماه خبر داد.

میزبانی مشهد در مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت فرهنگیانعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: شیوه‌نامه مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان کشور به استان‌ها ابلاغ شد و مشهد مقدس افتخار میزبانی ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان منتخب سراسر کشور را در تابستان سال جاری خواهد داشت که به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور ادامه داد: تمام فرآیند انتخاب و شرکت فرهنگیان برگزیده استان‌ها در این دوره از مسابقات به شیوه غیرحضوری و مجازی خواهد بود و مرحله کشوری در قالب دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد. در مرحله مقدماتی آثار رسیده به دبیرخانه توسط داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد و افرادی که حد نصاب نمره لازم را کسب کنند در بخش نهایی و از طریق ارتباط زنده تصویری با سایر شرکت‌کنندگان به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تأکید بر رعایت همه شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در این دوره از مسابقات، گفت: سه اثر در بخش آقایان و سه اثر در بخش بانوان در رشته‌های قرائت، تحقیق قرآن کریم، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام از هر استان در این مسابقات شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان در رشته حفظ کل و حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم در مرحله مقدماتی باید در آزمون کتبی آنلاین شرکت کنند.

مهدوی‌خواه با بیان اینکه فرهنگیان حائز رتبه اول کشوری در سال تحصیلی گذشته فقط به شرط تغییر رشته می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند، افزود: بر اساس نتایج بخش نهایی این دوره از مسابقات همچون سنوات گذشته به حائزین رتبه‌های برتر هدایا و لوح تقدیر تقدیم می‌شود. ارسال و ثبت آثار فرهنگیان در مرحله مقدماتی در پیام‌رسان شاد خواهد بود که باید در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۷ خرداد ماه ارسال شود. اول تیرماه اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی اعلام می شود و در هفته اول تیرماه نیز برگزاری آزمون کتبی رشته‌های حفظ کل و حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ۱۰ تا ۱۲ تیرماه ارتباط تصویری آزمایشی با راه‌یافتگان به مرحله نهایی انجام می شود که در بستر شبکه شاد انجام خواهد گرفت و در روزهای 14 تا 16 تیرماه نیز مرحله نهایی مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور به‌صورت ارتباط تصویری زنده برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان ابراز کرد: اختتامیه و اعلام نتایج مسابقات در نوزدهم تیر به‌صورت ارتباط تصویری زنده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha