جذب هزار مربی قرآن پشتیبان در طرح ملی نهضت آموزش قرآن
کد خبر: 3976543
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

جذب هزار مربی قرآن پشتیبان در طرح ملی نهضت آموزش قرآن

دبیر اجرایی طرح ملی نهضت آموزش قرآن، از جذب هزار مربی پشتیبان برای این طرح خبر داد و گفت: بنا بر افق یک‌ساله طرح، یک میلیون نفر در آن آموزش روخوانی خواهند دید.

محمد مقومی، دبیر اجرایی طرح ملی نهضت آموزش قرآن کریم با عنوان «من قرآن را دوست دارم» در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: این طرح قرار شد با مشارکت همه اعتاب مقدسه برگزار شود و این اقدام مشترک در 16 فروردین‌ماه 99 به تأیید همه تولیت‌های اعتاب رسید؛ هدف اولیه‌ این بود که زائران مختلف در سنین مختلف که در اعتاب مقدسه حضور پیدا می‌کنند، بهره‌مندی قرآنی نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: پس از تصویب طرح، مشورت‌های مختلفی انجام شد و آستان قدس رضوی به‌عنوان دبیرخانه این طرح و پیگیری‌کننده انتخاب شد، اما همه اعتاب مقدسه نقش دارند. برای اینکه دستمان در حوزه آموزش خالی نباشد نیاز به مربی و معلم پشتیبان داریم، فراخوان آن از 25 اردیبهشت‌ماه اعلام شد که تا 25 خردادماه ادامه دارد.

مقومی در رابطه با میزان استقبال از این طرح، گفت: تا امروز کارهای تأیید 379 مربی انجام شده است، هنوز هم استقبال هست، اطلاعات را ارسال می‌کنند و بررسی می‌‌شود، سطح علمی‌ افراد سنجیده می‌شود، یک جلسه تدریس را نیز باید برای ما ارسال کنند و امیدواریم بتوانیم حداقل هزار مربی پشتیبان برای این طرح داشته باشیم.

رونمایی از سامانه طرح از اول تیرماه

دبیر اجرایی طرح ملی نهضت آموزش قرآن کریم با عنوان «من قرآن را دوست دارم» بیان کرد: سامانه طرح نیز از یکم تیرماه رونمایی می‌شود، این طرح مدت‌دار است و یکسال ادامه خواهد داشت. سامانه‌ای هم که آماده شده سامانه آموزشی به‌صورت خودآموز و شامل 14 جلسه است، همین مدل طرح در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) انجام و بررسی شده، خلأهایی که داشته گرفته شده و به این نتیجه رسیده و الان ما استفاده می‌کنیم، فعلاً فقط روخوانی است و در فازهای بعدی اتفاقات دیگری خواهد افتاد.

وی افزود: همچنین به‌منظور جلوگیری از موازی‌کاری و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های مختلف، با مجموعه‌های مختلفی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، خبرگزاری ایکنا، جلسه هم‌افزایی داشتیم که استقبال کردند و به‌عنوان همراه در این نهضت ملی همراه ما هستند و کار را پیش خواهیم برد.

مقومی با بیان اینکه افق ما برای یک سال کاری آموزش یک میلیون نفر است، اظهار کرد: با رایزنی که انجام شده قرار است از مربیان و معلمان سازمان دارالقرآن و مؤسسات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بهره ببریم و افرادی را هم آن‌ها به ما معرفی کنند تا بانک اطلاعاتی‌مان را کامل کنیم.

وی در پاسخ به دغدغه برخی داوطلبان که درخواست‌هایشان دیده نشده است، گفت: اواسط هفته گذشته برای این موضوع برنامه تلویزیونی تولید و پخش شد و یکباره درخواست‌ها زیاد شد، لذا همین باعث شد که پاسخگویی عقب بیفتد که الان به روز شده است و مشکلی نیست.

یادآور می‌شود، داوطلبان تا 25 خردادماه ۱۴۰۰ مهلت دارند تا با ارسال نام و نام خانوادگی و شماره همراه به شناسه ‌quranlove@ در پیام‌رسان‌های گپ و ایتا در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha