حمایت مالی از پایان‌نامه‌های رضوی دانشجویان
کد خبر: 3976692
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

حمایت مالی از پایان‌نامه‌های رضوی دانشجویان

مدیر انتشارات و پژوهش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن اعلام خبر حمایت مالی از پایان‌نامه‌های رضوی دانشجویان، گفت: در سطح کارشناسی ارشد تا ۳ میلیون تومان و در سطح دکتری تا ۶ میلیون تومان، پس از اتمام پروژه پایان‌نامه و تحویل به بنیاد امام رضا(ع) به دانشجویان اعطاء خواهیم کرد‌.

حمایت مالی از پایان‌نامه‌های رضوی دانشجویانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا کریم‌دادیان، مدیر انتشارات و پژوهش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، در نشست خبری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت دهه‌کرامت که ظهر امروز، ۲۰ خردادماه، در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: در سه استان، همایش علمی و پژوهشی رضوی برگزار می‌شود که موضوع نظارت بر عهده ما قرار دارد. در اردبیل گفت‌وگو و مناظرات رضوی برگزار می‌شود که ۶ دوره برگزار شده و و در هر دوره دو کتاب چاپی خلاصه مقالات و مقالات اصلی منتشر شده است‌. این نشست‌ها، جریانی در حوزه گفت‌وگو و مناظرات در بین‌الملل ایجاد کرده و معمولا هر سال در هفته وحدت با حضور نماینده‌های ادیان کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در استان های کرمانشاه و مرکزی نیز، برگزاری همایش‌های پژوهشی با موضوع ادبیات روایی صورت می‌گیرد که امسال تمرکز آن در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود‌‌. فصلنامه فرهنگ رضوی که تنها فصلنامه‌ تخصصی با موضوع امام رضا(ع) است را نیز تولید کرده‌ایم و اکنون وارد سال نهم تولید آن شده‌ایم و اخیرا تجدید چاپ شده‌ است و ۲۲۹ مقاله مرتبط با امام رضا(ع) در آن چاپ شده است.

مدیر انتشارات و پژوهش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: در راستای ایجاد بانک جامع فرهنگ رضوی، شروع به جستجوی پایان‌نامه‌هایی کردیم که در حوزه امام رضا(ع) در سطح کارشناسی ارشد و دکتری در کشور کار شده است و ۴۱۰ عنوان پایان‌نامه را تا کنون شناسایی کرده‌ایم. طرح حمایت از پایان‌نامه‌های رضوی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را نیز به دانشگاه‌ها ارائه کرده‌ایم و از دانشجویانی که در این حوزه فعالیت کنند حمایت مالی خواهیم کرد. در سطح کارشناسی ارشد تا ۳ میلیون تومان و در سطح دکتری تا ۶ میلیون تومان، پس از اتمام پروژه پایان‌نامه و تحویل به بنیاد امام رضا(ع) به دانشجویان اعطاء خواهیم کرد.

ایجاد کتابخانه تخصصی کتب رضوی

کریم‌دادیان با اشاره به ایجاد کتابخانه تخصصی کتب رضوی توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: طرح کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) نیز در برنامه‌های ما وجود دارد و کتاب‌های مرتبط با حوزه رضوی را شناسایی کردیم که بخشی از آن‌ها تهیه شده است. تا کنون ۳۰۰۰ عنوان کتاب شناسایی کرده‌ایم که مشغول خرید و گردآوری آن‌ها برای ایجاد کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) هستیم‌.

وی ادامه داد: طرح گردآوری نسخه‌های خطی منتسب به امام رضا(ع) نیز در دستور کار ما قرار دارد که تا کنون ۳۰۰ نسخه خطی با موضوع رضوی که منتسب به ایشان است را شناسایی و بخش عمده‌ای از آن را تبدیل به نسخه الکترونیک کرده‌ایم و در بانک جامع اطلاعات فرهنگ رضوی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت‌‌. هشت نمایشنامه نیز با موضوع رضوی به هشت نمایشنامه‌نویس مطرح هنری سفارش دادیم که پس از نگارش به چاپ رسید و در دسترس عموم قرار گرفت. دو طرح پژوهشی که یکی از آن‌ها در رابطه با ترسیم نقش‌های علمی مطالعات و پژوهش‌های حوزه امام رضا(ع) در کشور است، نیز ارائه خواهد شد و محققان دانشگاه‌های تهران مشغول آماده‌سازی آن هستند.

ایجاد بانک اطلاعات جامع رضوی

همچنین محسن منصوری، مسئول ایجاد بانک اطلاعات جامع رضوی در ادامه این نشست گفت: طرحی به عنوان بانک اطلاعات جامع رضوی از سال گذشته آغاز شده و هدفش این بوده که مجموع فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و تولیدات حوزه رضوی در بنیاد، به صورت بایگانی دیجیتال در دسترس عموم قرار بگیرد. این طرح در دو فاز در حال پیگیری است که یک فاز آن در رابطه با جمع‌آوری و سامان‌دهی اطلاعات جشنواره‌های داخل و خارج کشور است و فاز دوم که همزمان درحال اجرا است، طراحی و ایجاد نرم‌افزارها و سامانه‌ها برای بانک جامع اطلاعات رضوی است. این موضوع در راستای بندهای اساس‌نامه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است که به تاسیس گنجینه فرهنگ رضوی از طریق گردآوری آثار داخل و خارج از کشور اشاره دارد و امیدوار هستیم‌ که تا پایان سال این بانک اطلاعات مورد استفاده عموم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha