کارگروه روابط عمومی سی و نهمین مسابقات قرآن دانش‌آموزی تشکیل شد
کد خبر: 3976913
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

کارگروه روابط عمومی سی و نهمین مسابقات قرآن دانش‌آموزی تشکیل شد

جلسه کارگروه روابط عمومی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی به منظور رصد رسانه‌ای و پوشش خبری مناسب از فرایند برگزاری این دوره از مسابقات تشکیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، جلسه کارگروه روابط عمومی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به منظور رصد رسانه‌ای و پوشش خبری مناسب از فرایند برگزاری این دوره از مسابقات تشکیل شد.

مرحله آموزشگاهی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان هفته پایانی آذرماه سال 1399 در بستر فضای مجازی و در شبکه شاد برگزار شد و مرحله کشوری آن در دو مرحله مقدماتی و نهایی شامل سه بخش مسابقات فرهنگیان، مسابقات آوایی دانش‌آموزان و مسابقات پژوهشی دانش‌آموزان از 20 خردادماه تا 10 مردادماه برگزار خواهد شد.

همچنین مسابقات فرهنگیان و آوایی دانش‌آموزان به میزبانی استان خراسان رضوی در کنار مضجع شریف حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی الرضا(ع) و مسابقات پژوهشی به میزبانی استان دارالمرحمه سمنان و به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت فعالیت‌های حضوری به صورت آنلاین (برخط) برپا می‌شود.

در خبر دیگری از اداره‌ کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش آمده است، بر اساس تصمیم‌گیری ستاد بزرگداشت دهه کرامت، برنامه‌های این دهه با شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)» از امروز، 22 خردادماه آغاز و تا اول تیرماه در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.

ایجاد کانال مصباح‌الهدی با هدف آشنایی دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا با سیره عملی و اخلاقی چهارده معصوم(ع) در بستر شبکه شاد به منظور خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل‌بیت(ع)، اجرای ویژه‌برنامه به تو از دور سلام به صورت هفتگی از حرم مطهر رضوی و همچنین ثبت نام و اجرای برنامه زیارت نیابتی، برگزاری کارگاه امام‌شناسی در بستر شبکه شاد، پخش زنده ویژه‌برنامه دختر آفتاب، ویژه‌ ولادت حضرت معصومه(س) از شهر قم، پخش زنده ویژه‌برنامه شمس‌الشموس، ویژه ولادت امام رضا(ع) از آستان قدس رضوی در شبکه شاد و پخش زنده محافل قرآنی ویژه از جمله برنامه‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش است.

از دیگر برنامه‌ها می‌توان به پخش زنده مراسم مولودی‌خوانی، سخنرانی مذهبی از کانال هیئت مذهبی دانش‌آموزان، اجرای مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان، برگزاری جلسات مجازی گفتمان دینی با محوریت سیره عملی و اخلاقی امام رضا(علیه السلام)، عفاف و حجاب و...، اجرای همخوانی‌های ولایی با مشارکت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در سراسر کشور، تهیه و تولید محتوای الکترونیکی جهت معرفی بقاع متبرکه، تهیه و تولید محتواهای الکترونیکی پیرامون دهه کرامت از سوی دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا و انتشار در کانال‌های مختلف شبکه شاد اشاره کرد.

براساس اعلام اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برای تمامی روزهای دهه کرامت یک شعار تعیین شده است که جدول آن به شرح زیر است:

ردیف

تاریخ

مناسبت های اصلی

شعار روز

1

۲۲خرداد

ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

کریمه اهل بیت علیها السلام اسوه دختران تمدن‌ساز، ملجأ گره‌گشایی

 

2

۲۳ خرداد

*

هم‌عهدی در مسیر ولایت، علاج ریشه‌ها و گره‌گشایی در سطح کلان

 

3

24 خرداد

*

خیرخواهی عمومی شادی و نشاط مؤمنان، گره‌گشایی اجتماعی

 

4

25 خرداد

*

مساجد طراز انقلابی، محور همدلی و همسایگی، گره‌گشایی عمومی

5

26 خرداد

روز بزرگداشت حضرت صالح بن موسی علیه السلام و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه 

امامزادگان و بقاع متبرکه قطب‌های فرهنگی، محور گره‌گشایی اجتماعی

 

6

27 خرداد

روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام

حضرت شاهچراغ علیه السلام امین ولایت، الگوی روشنگری و گره‌گشایی

 

7

28 خرداد

روز برگزاری انتخابات

حضور پرشور، دولت مؤمن انقلابی و گره‌گشایی از مشکلات کشور

8

29 خرداد

*

پشتیبانی و مانع‌زدایی حمایت از تولید، گره‌گشایی اقتصادی

 

9

30 خرداد

شهادت زائران حرم رضوی علیه السلام به دست ایادی آمریکا در عاشورای سال ۱۳۷۳

فتنه‌ستیزی، دشمن‌شناسی، دعوت‌گری و  تواصی، گره‌گشایی سیاسی

 

10

31 خرداد

شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج استادان

جوانان، تشکل‌های مؤمن و انقلابی، گره‌گشایی فرهنگی

 

11

1 تیر

ولادت حضرت رضا علیه السلام و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

امام رضا علیه السلام امام رأفت و کرامت،  قطب گره‌گشایی

انتهای پیام
captcha