به گزارش ایکنا، آیا فرستادن پیام بدون هدف، معنا دارد؟ مشخص است که فرستادن پیام از سوی فرستنده و سازنده آن با هدف صورت میگیرد. بیشترین هدف از ارتباط با دیگران و فرستادن پیام، تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق نظر فرستنده است که به آن «اقناع» میگویند.
یکی از مهمترین فرستندههای پیام، رسانهها هستند. رسانهها با استفاده از شیوههای اقناعی سعی میکنند که از طریق عقل یا احساس یا هر دو، بر مخاطب تأثیر بگذارند.
برای مثال پس از جنگ جهانی دوم، آمریکاییها با یک ترفند رسانهای ایتالیاییهای مقیم آمریکا را ترغیب کردند تا به خانواده و اقوامشان در ایتالیا نامه بنویسند و از آنها بخواهند به نامزد مورد نظر آنها رأی بدهند.
مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپهایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانهای کرده است. اگر میخواهید از ماجرای نامههای ایتالیایی باخبر شوید این ویدئو را ببینید.
انتهای پیام