طرح فروش فصلی کتاب موفق بوده است
کد خبر: 3977509
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

طرح فروش فصلی کتاب موفق بوده است

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح‌‌ فروش فصلی کتاب طرح موفقی بود و مزیت‌هایی برای صنعت نشر ایجاد کرد.

طرح فروش فصلی کتاب موفق بوده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یوسف امینی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز 24 خردادماه، در بازدید از پاتوق کتاب، در زیرگذر پارک ملت مشهد در راستای نظارت بر برگزاری طرح فروش بهارانه کتاب، اظهار کرد: طرح فروش فصلی کتاب طرح موفقی بود و مزیت‌هایی در صنعت نشر ایجاد کرد. زیرساخت الکترونیک فروش آنلاین کتاب نیز در چند دوره فروش فصلی کتاب شکل گرفته و عدالت فروش کتاب در شهرهای مختلف صورت گرفته است و دسترسی به کتاب برای مردم را آسان کرده است. طبق آماری که وجود دارد، استقبال مردم خراسان رضوی و به‌خصوص مشهد از خرید کتاب نشان‌دهنده این است که باید توجه بیشتری به صنعت نشر، به عنوان صنعتی که در کنار مسائل فرهنگی، گردش مالی نیز داشته باشد کنیم.

افشین تحفه‌گر، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در ادامه این بازدید، با اشاره به اهمیت پرداختن به کتاب در فضای مجازی بیان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای مجازی بسیاری از حریم‌ها را شکسته و از کودک چهارساله تا پیرمرد ۷۰ ساله از موبایل و فضای مجازی استفاده می‌کند. البته که این ظرفیت بسیار خوبی برای مردم است و این حرف مقام معظم رهبری که در رابطه با فضای مجازی می‌گویند اگر من رهبر نبودم‌ حتما در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کردم، اهمیت موضوع را به ما نشان می‌دهد. باید در این زمینه فعالیت کنیم و کتاب‌های مفید با محتوای مناسب را در فضای مجازی به فروش برسانیم.

درگیر بودن ذهن مردم به‌واسطه انتخابات موجب کاهش فروش کتاب شده است

سید مصطفی طباطبایی، مدیر شعبه پاتوق کتاب در زیرگذر پارک ملت در رابطه با فروش کتاب‌های پاتوق کتاب در طرح بهارانه فروش کتاب تصریح کرد: وضعیت فروش کتاب در طرح بهارانه فروش کتاب در پاتوق کتاب مشهد، برخلاف دو دوره پیش خوب نبوده است و به نظر می‌رسد که عامل استقبال نکردن مردم از این طرح، همزمانی طرح فروش با امتحانات دانشگاه و حوزه، درگیر بودن مردم و توجه آن‌ها به انتخابات و مشکلات اقتصادی است‌‌. ذهن مردم باید فارغ باشد تا به سمت کتاب بیایند و هنگامی که ذهنشان درگیر است، اولین موضوعی که کمرنگ می‌شود کتابخوانی است.

وی با انتقاد از شهرداری مشهد ادامه داد: پارکینگ زیر سطح میدان آزادی به سمت پاتوق کتاب بازگشایی نشده و شهرداری بهانه آورده است که اختلاف سطح وجود دارد، در صورتی که اختلاف سطح وجود ندارد. برخی علاقه داشتند که ما پاتوق کتاب را در زیرگذر میدان آزادی تعطیل کنیم‌ و به مکان دیگری برویم که وقتی این موضوع را با مردم در میان گذاشتیم، درخواست کردند که این اتفاق نیفتد.

همچنین سیدمحمد مرتضوی، مسئول فروش کتاب پاتوق کتاب در این بازدید گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم کتاب مانند کلاه ایمنی موتورسوار برای افراد واجب است و همه مردم به این موضوع اذعان دارند، اما عملا به سمت آن نمی‌آیند یا اینکه کمتر از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از مشکلاتی که معمولا در خانواده‌ها وجود دارد را می‌توان به واسطه خواندن کتاب‌های مرتبط حل کرد و در این زمینه کتاب‌های بسیار خوبی وجود دارد، اما مردم با آن‌ها آشنایی ندارند. در فضای مجازی نیز متاسفانه صرفا کتاب‌های مطرح و ترجمه شده به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که خانواده‌ها و دانشجویان به پاتوق کتاب می‌آیند و متوجه موجود بودن کتاب‌های مختلف با موضوعات متفاوت و مفید در پاتوق کتاب می‌شوند، این سوال برایشان پیش می‌آید که چرا در شبکه‌های مجازی به صورت گسترده این موضوع اطلاع‌رسانی نشده است. در این راستا تقاضا دارم در این زمینه اتفاقی بیفتد تا مردم از موجود بودن کتاب‌هایی که در رابطه با حل کردن اختلافات و مسائل خانوادگی وجود دارد مطلع شوند.

انتهای پیام
captcha