انتخابات باشکوه‌ترین جلوه دموکراتیک
کد خبر: 3977755
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

انتخابات باشکوه‌ترین جلوه دموکراتیک

عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی گفت: صرفا شرکت در انتخابات و انتخاب کردن کافی نیست و آگاهانه انتخاب کردن ضروری است.

انتخابات باشکوه‌ترین جلوه دموکراتیکاحمدرضا اصغرپور،  عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نقش دانشگاه در انتخابات، اظهار کرد: یک نظام دموکراتیک یا مردم‌سالاری عناصر گوناگونی دارد. یکی از باشکوه‌ترین جلوه‌های جامعه دموکراتیک انتخابات است.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: صرف انتخابات برای داشتن یک نظام مردم سالارانه باکیفیت کافی نیست و در این راستا رسانه‌ها و احزاب هم دارای اهمیت هستند. در انتخاباتی مانند ریاست جمهوری عموم مردم متمرکز بر انتخاب یک نفر هستند. یادآوری این حق مردمی در نظام مردم سالاری دارای اهمیت بالایی است. صرفا شرکت در انتخابات و انتخاب کردن کافی نیست و آگاهانه انتخاب کردن ضروری است. گاهی اوقات شاهد این مسئله بودیم که نتیجه انتخابات خوب نبوده و کسی در صدر قدرت قرار گرفته است که به صلاح جامعه نبوده است.

دانشگاه مکانی هنجار فرست است

عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد: دانشگاهیان به عنوان طبقه روشنفکر و کسانی که روحیه انتقادی دارند آگاهی بخشی و تاکید بر انتخاب مسئولانه و آگاهانه است. دانشگاه مکانی هنجار فرست است. یعنی برای جامعه معیارها را مشخص می‌کند. نقش دانشگاه بسیار کلیدی است و امیدوارم همه در تحقق یک انتخاب درست و مسئولانه موفق شویم.

انتهای پیام
captcha